Digitaalinen markkinointisuunnitelma Stall Olympokselle
Viitikko, Veera (2018)
Viitikko, Veera
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805249918
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805249918
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön keskeisenä tarkoituksena on laatia digitaalinen markkinointisuunni-telma hevosalalla toimivalle yritykselle. Työssä tutkitaan mitä digitaalinen markkinointivies-tintä on ja miten Facebookia, Instagramia ja yrityksen omia verkkosivuja voidaan hyödyntää yrityksen markkinointiviestinnässä. Työssä tutustutaan myös toimeksiantajan kilpailijoihin, jotta saadaan käsitys, miten he hyödyntävät markkinointiviestinnässään edellä mainittuja välineitä.
Työ on toiminnallinen ja lopputuloksena on toimeksiantajalle palautettava digitaalinen mark-kinointisuunnitelma. Produkti on toimeksiantajan toiveesta rajattu koskemaan vain Faceboo-kia, Instagramia ja verkkosivuja markkinoinnin välineenä.
Digitaalinen markkinointiviestintä on laaja käsite ja sen hyödyntäminen yrityksen markki-nointiviestinnässä kasvaa asiakkaiden siirtyessä käyttämään digitaalisia palveluita. Face-book ja Instagram tarjoavat hyviä työkaluja yrityksen kohdeyleisön tavoittamiseen. Verkko-sivujen käyttö markkinointiviestinnässä on tärkeää, sillä verkkosivut ovat suora kanava yri-tykseen ja heidän tuotteisiin sekä palveluihin. Niiden avulla asiakas muodostaa mielikuvan yrityksestä. Verkkosivujen huolellinen suunnittelu ja ylläpito varmistavat, että asiakkaille annetaan positiivinen, informatiivinen ja kattava kuva palveluntarjoajasta.
Kilpailijakartoitus osoitti, että digitaalinen markkinointiviestintä on hevosalalla vielä lapsen kengissä, joten digitaalista markkinointisuunnitelmaa hyödyntäen toimeksiantaja voi pienellä panostuksella saavuttaa merkittäviä tuloksia markkinoinnissa. Opinnäytetyössä tehtävän produkti on toimeksiantajalle hyödyllinen tietopaketti Facebookin, Instagramin ja verkkosivu-jen käyttämisessä osana yrityksen markkinointiviestintää.
Työ on toiminnallinen ja lopputuloksena on toimeksiantajalle palautettava digitaalinen mark-kinointisuunnitelma. Produkti on toimeksiantajan toiveesta rajattu koskemaan vain Faceboo-kia, Instagramia ja verkkosivuja markkinoinnin välineenä.
Digitaalinen markkinointiviestintä on laaja käsite ja sen hyödyntäminen yrityksen markki-nointiviestinnässä kasvaa asiakkaiden siirtyessä käyttämään digitaalisia palveluita. Face-book ja Instagram tarjoavat hyviä työkaluja yrityksen kohdeyleisön tavoittamiseen. Verkko-sivujen käyttö markkinointiviestinnässä on tärkeää, sillä verkkosivut ovat suora kanava yri-tykseen ja heidän tuotteisiin sekä palveluihin. Niiden avulla asiakas muodostaa mielikuvan yrityksestä. Verkkosivujen huolellinen suunnittelu ja ylläpito varmistavat, että asiakkaille annetaan positiivinen, informatiivinen ja kattava kuva palveluntarjoajasta.
Kilpailijakartoitus osoitti, että digitaalinen markkinointiviestintä on hevosalalla vielä lapsen kengissä, joten digitaalista markkinointisuunnitelmaa hyödyntäen toimeksiantaja voi pienellä panostuksella saavuttaa merkittäviä tuloksia markkinoinnissa. Opinnäytetyössä tehtävän produkti on toimeksiantajalle hyödyllinen tietopaketti Facebookin, Instagramin ja verkkosivu-jen käyttämisessä osana yrityksen markkinointiviestintää.