Digitaalisen myyntikampanjan optimointi : Case: Oma Säästöpankki
Jaako, Miika (2018)
Jaako, Miika
Saimaan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805148094
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805148094
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää toteutettujen digitaalisen markkinoinnin pilotointijakson kampanjoiden tulokset. Tutkimuksessa ensisijaisen tavoitteena oli selvittää, kuinka hyvin tehdyt digitaalisen markkinoinnin kampanjat ovat toimineet ja miten ne ovat vaikuttaneet kerättyjen liidien määrään. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Oma Säästöpankki Oyj. Toimeksiantaja on Suomen suurin säästöpankki, joka keskittyy vähittäispankkitoimintaan.
Teoriaosassa käytettiin lähteenä kirjallisuutta, internet-julkaisuja, e-kirjoja sekä muita tutkimuksia aiheesta. Empiirisessä osiossa tutkittiin ja analysoitiin digitaalisen markkinoinnin pilotointijaksoa sekä kampanjoiden tuloksia. Lisäksi toteutettiin haastatteluja, joiden avulla selvitettiin, miten suoritettu digitaalinen markkinointi oli vaikuttanut lainaa hankkineiden ostopolkuun.
Lopputuloksena toimeksiantajalle suositeltiin, että kampanjoiden tulosten perusteella digitaaliseen markkinointiin kannattaa panostaa jatkossa.
Teoriaosassa käytettiin lähteenä kirjallisuutta, internet-julkaisuja, e-kirjoja sekä muita tutkimuksia aiheesta. Empiirisessä osiossa tutkittiin ja analysoitiin digitaalisen markkinoinnin pilotointijaksoa sekä kampanjoiden tuloksia. Lisäksi toteutettiin haastatteluja, joiden avulla selvitettiin, miten suoritettu digitaalinen markkinointi oli vaikuttanut lainaa hankkineiden ostopolkuun.
Lopputuloksena toimeksiantajalle suositeltiin, että kampanjoiden tulosten perusteella digitaaliseen markkinointiin kannattaa panostaa jatkossa.