Sihvari Oy:n biokaasukäyttöisten jäteautojen käyttöönoton viestintä
Tarkiainen, Sanna (2017)
Tarkiainen, Sanna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122022164
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122022164
Tiivistelmä
Jyväskyläläinen Sihvari Oy otti käyttöön kolme biokaasukäyttöistä jäteautoa huhtikuussa 2017. Sihvari Oy:n biokaasukäyttöiset jäteautot ovat ensimmäisiä Suomessa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa Sihvari Oy:n biokaasukäyttöisten jäte-autojen käyttöönoton viestintä asiakkaille, sidosryhmille, henkilökunnalle sekä suurelle ylei-sölle. Lisäksi toteutettiin kyselytutkimus biokaasukäyttöisten jäteautojen käyttöönoton vai-kutuksista yritysmielikuvaan. Kyselyn tavoitteena oli löytää myynnin tueksi myönteisiä argu-mentteja, kuten ympäristöystävällisyys, vastuullisuus ja edelläkävijyys.
Viestinnän toimenpiteinä suunniteltiin ja toteutettiin tiedotteet asiakkaille/sidosryhmille, medialle sekä henkilöstölle. Sihvari Oy:n omaa viestintää tuki yhteistyökumppanien viestintä. Kyselytutkimus toteutettiin Webropol-verkkokyselynä. Kyselykutsu lähetettiin sähköpostilla, ja siihen vastasi 197 henkilöä.
Sihvari Oy:n biokaasukäyttöisten jäteautojen käyttöönotto sai hyvin näkyvyyttä paikallisissa medioissa, kuten maakuntalehti Keskisuomalaisessa, kaupunkilehti Suur-Jyväskylälehdessä sekä YLEn alueellisessa verkkotoimituksessa. Aihe huomioitiin myös melko hyvin sosiaalisessa mediassa.
Kyselytutkimuksessa Sihvari Oy:n nykyinen yritysmielikuva arvioitiin suomalaiseksi, ympäris-töystävälliseksi ja vastuulliseksi. Biokaasukäyttöisten jäteautojen käyttöönotto vahvisti yri-tysmielikuvaa erityisesti ympäristöystävällisyyden, edelläkävijyyden sekä vastuullisuuden osalta.
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa Sihvari Oy:n biokaasukäyttöisten jäte-autojen käyttöönoton viestintä asiakkaille, sidosryhmille, henkilökunnalle sekä suurelle ylei-sölle. Lisäksi toteutettiin kyselytutkimus biokaasukäyttöisten jäteautojen käyttöönoton vai-kutuksista yritysmielikuvaan. Kyselyn tavoitteena oli löytää myynnin tueksi myönteisiä argu-mentteja, kuten ympäristöystävällisyys, vastuullisuus ja edelläkävijyys.
Viestinnän toimenpiteinä suunniteltiin ja toteutettiin tiedotteet asiakkaille/sidosryhmille, medialle sekä henkilöstölle. Sihvari Oy:n omaa viestintää tuki yhteistyökumppanien viestintä. Kyselytutkimus toteutettiin Webropol-verkkokyselynä. Kyselykutsu lähetettiin sähköpostilla, ja siihen vastasi 197 henkilöä.
Sihvari Oy:n biokaasukäyttöisten jäteautojen käyttöönotto sai hyvin näkyvyyttä paikallisissa medioissa, kuten maakuntalehti Keskisuomalaisessa, kaupunkilehti Suur-Jyväskylälehdessä sekä YLEn alueellisessa verkkotoimituksessa. Aihe huomioitiin myös melko hyvin sosiaalisessa mediassa.
Kyselytutkimuksessa Sihvari Oy:n nykyinen yritysmielikuva arvioitiin suomalaiseksi, ympäris-töystävälliseksi ja vastuulliseksi. Biokaasukäyttöisten jäteautojen käyttöönotto vahvisti yri-tysmielikuvaa erityisesti ympäristöystävällisyyden, edelläkävijyyden sekä vastuullisuuden osalta.