Lyylit Rohkeat -tapahtuman järjestäminen
Hakala, Helmi; Alm, Gitta (2017)
Hakala, Helmi
Alm, Gitta
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421268
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421268
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee Lyylit Rohkeat –tapahtuman järjestämistä ja on tehty toimeksiantaja Make Up Artist Gitta Almin toiveesta. Toimeksiantaja halusi kokeilla, minkälaisia vaikutuksia tapahtuman järjestämisellä on hänen yritykselleen, ja kuinka kannattavaa asiakastapahtuman järjestäminen on. Tapahtuman tavoitteena on markkinoida Make Up Artist Gitta Almin meikkipalveluja sekä rakentaa yritykselle tunnistettavaa imagoa. Tapahtumalla haluttiin lujittaa toimeksiantajan aikaisempia asiakassuhteita sekä luoda uusia.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään tapahtuman järjestämistä ja sen prosessia, joka alkaa tapahtuman ideoinnista ja suunnitteluvaiheesta. Tästä siirrytään itse toteuttamisvaiheeseen eli tapahtumaan. Lisäksi tarkastellaan tapahtuman markkinointia sekä jälkimarkkinointia. Tapahtuman jälkeen toimeksiantajan näkökulmasta tärkeää dataa kerätään teemahaastattelujen avulla. Menetelmällä pystytään keräämään palautetta siitä, miten kävijät ja yhteistyökumppanit kokivat tapahtuman ja oliko sen järjestäminen tällaisena konseptina hyödyllistä toimeksiantajalle ja hänen asiakkailleen.
Tapahtuman järjestämisen lopputuotoksena syntyi naisille suunnattu tapahtuma Lyylit Rohkeat, joka järjestettiin tapahtumahotelli Huoneella, Helsingin Jätkäsaaressa 05.10.2017. Tapahtuma sisälsi rohkeaa keskustelua, tuote-esittelyn, meikkiopastusta sekä musiikkia. Tapahtuman tavoitteena oli luoda hyvää ilmapiiriä osallistujille ja kannustaa olemaan rohkeasti oma itsensä, sekä samalla konkreettisesti opastaa tapahtumankävijöitä päivittäisessä kauneudenhoidossaan. Toimeksiantajalle tapahtuma oli keino luoda kontakteja tapahtuman asiakkaiden kanssa, sekä vahvistaa asiakassuhteita ja imagoa.
Tapahtuman asiakaskokemus oli onnistunut, sillä osallistujat kokivat tapahtuman ilmapiirin olleen hyvä ja yhteisöllinen. Ilta koettiin rohkaisevaksi ja voimaannuttavaksi, josta sai konkreettisia vinkkejä siihen, kuinka voisi olla rohkeammin oma itsensä. Toimeksiantajan näkökulmasta tapahtuma kyseisellä mallilla voisi toimia palveluna, mutta kohdennettuna esimerkiksi keski-ikäisille ja sitä vanhemmille naisille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään tapahtuman järjestämistä ja sen prosessia, joka alkaa tapahtuman ideoinnista ja suunnitteluvaiheesta. Tästä siirrytään itse toteuttamisvaiheeseen eli tapahtumaan. Lisäksi tarkastellaan tapahtuman markkinointia sekä jälkimarkkinointia. Tapahtuman jälkeen toimeksiantajan näkökulmasta tärkeää dataa kerätään teemahaastattelujen avulla. Menetelmällä pystytään keräämään palautetta siitä, miten kävijät ja yhteistyökumppanit kokivat tapahtuman ja oliko sen järjestäminen tällaisena konseptina hyödyllistä toimeksiantajalle ja hänen asiakkailleen.
Tapahtuman järjestämisen lopputuotoksena syntyi naisille suunnattu tapahtuma Lyylit Rohkeat, joka järjestettiin tapahtumahotelli Huoneella, Helsingin Jätkäsaaressa 05.10.2017. Tapahtuma sisälsi rohkeaa keskustelua, tuote-esittelyn, meikkiopastusta sekä musiikkia. Tapahtuman tavoitteena oli luoda hyvää ilmapiiriä osallistujille ja kannustaa olemaan rohkeasti oma itsensä, sekä samalla konkreettisesti opastaa tapahtumankävijöitä päivittäisessä kauneudenhoidossaan. Toimeksiantajalle tapahtuma oli keino luoda kontakteja tapahtuman asiakkaiden kanssa, sekä vahvistaa asiakassuhteita ja imagoa.
Tapahtuman asiakaskokemus oli onnistunut, sillä osallistujat kokivat tapahtuman ilmapiirin olleen hyvä ja yhteisöllinen. Ilta koettiin rohkaisevaksi ja voimaannuttavaksi, josta sai konkreettisia vinkkejä siihen, kuinka voisi olla rohkeammin oma itsensä. Toimeksiantajan näkökulmasta tapahtuma kyseisellä mallilla voisi toimia palveluna, mutta kohdennettuna esimerkiksi keski-ikäisille ja sitä vanhemmille naisille.