POWERTEAMPORI ASIAKASTYYTYVÄISYYSKYSELY
Huhtaviita, Joni (2017)
Huhtaviita, Joni
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112217701
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112217701
Tiivistelmä
Opinäytetyössä asiakastyytyväisyystutkimus tehtiin Porissa sijaitsevalle Powerteampori yhdistyksen kuntosalille. Yhdistys on perustettu vuonna 2012 ja yhdistykselle ei ole aikaisemmin tehty tämänkaltaista tutkimusta.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Powerteampori nimisen kuntosalin asiakaskokemusta- ja tyytyväisyyttä.
Opinäytetyössä käytettiin asiakastyytyväisyyteen, ja asiakaskokemukseen liittyvää kirjallisuutta. Työn teoriaosuudessa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä ja asiakaskokemuksen vaikutusta liiketoimintaan. Tutkimus toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa apuna käytettiin kyselylomaketta. Tutkimus toteutettiin yhdistyksen Facebook sivujen kautta jaetulla kyselylomakkeella.
Tutkimusaineisto kerättiin Powerteamporin asiakkailta 15.08.2017-31.08.2017 välisenä aikana. Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella, johon asiakkaat vastasivat itsenäisesti. Asiakastyytyväisyystutkimukseen saatiin kaksikymmentä yhdeksän vastausta. Tulokset analysoitiin excelin avulla. Vastauksien perusteella tehtiin johtopäätöksiä ja kehitysehdotuksia.
Tutkimuksen mukaan asiakkaat olivat tyytyväisiä kuntosalin ilmapiirin ja hintatasoon. Positiivista palautetta annettiin myös kuntosalin viihtyisyydestä, turvallisuudesta ja tiloista. Tutkimuksen johdosta kuntosalilla otettiin käyttöön suorapalautejärjestelmä.
Tutkimuksessa todettiin asiakastyytyväisyyden ja kokemuksen olevan liiketoiminnan ydin, asia johon jokaisen yhdistyksen ja yrityksen on hyvä panostaa.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Powerteampori nimisen kuntosalin asiakaskokemusta- ja tyytyväisyyttä.
Opinäytetyössä käytettiin asiakastyytyväisyyteen, ja asiakaskokemukseen liittyvää kirjallisuutta. Työn teoriaosuudessa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä ja asiakaskokemuksen vaikutusta liiketoimintaan. Tutkimus toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa apuna käytettiin kyselylomaketta. Tutkimus toteutettiin yhdistyksen Facebook sivujen kautta jaetulla kyselylomakkeella.
Tutkimusaineisto kerättiin Powerteamporin asiakkailta 15.08.2017-31.08.2017 välisenä aikana. Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella, johon asiakkaat vastasivat itsenäisesti. Asiakastyytyväisyystutkimukseen saatiin kaksikymmentä yhdeksän vastausta. Tulokset analysoitiin excelin avulla. Vastauksien perusteella tehtiin johtopäätöksiä ja kehitysehdotuksia.
Tutkimuksen mukaan asiakkaat olivat tyytyväisiä kuntosalin ilmapiirin ja hintatasoon. Positiivista palautetta annettiin myös kuntosalin viihtyisyydestä, turvallisuudesta ja tiloista. Tutkimuksen johdosta kuntosalilla otettiin käyttöön suorapalautejärjestelmä.
Tutkimuksessa todettiin asiakastyytyväisyyden ja kokemuksen olevan liiketoiminnan ydin, asia johon jokaisen yhdistyksen ja yrityksen on hyvä panostaa.