Digitaalisen markkinointikampanjan aloitus yrityksessä : case: Koskisen Saha ja Höyläämö Oy
Rantala, Arttu (2017)
Rantala, Arttu
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112117508
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112117508
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään digitaalista markkinointia, sekä markkinointikampanjoiden aloitusta Googlen hakukoneoptimointia ja Facebookin maksettua mainontaa hyödyntäen. Työ toteutettiin toiminnallisena toimeksiantona Koskisen Saha ja Höyläämö Oy:lle. Työssä kerrotaan puuteollisuuden haastavista ajoista, sekä tulevaisuudennäkymistä. Digitaalisten markkinointi-kampanjoiden aloitus toimeksiantajayrityksessä on viimeistään nyt ajankohtaista, koska markkinointi on yhä enemmän siirtynyt internettiin. Opinnäytetyön tavoitteena oli toimeksiantajayrityksen tunnettavuuden lisääminen digitaalisten markkinointikampanjoiden avulla.
Toimialakohtaisen kirjallisuuden ja toimeksiantajayrityksen toimitusjohtajan henkilökohtaisen tiedonannon avulla työssä tehtiin ensin toimialakatsaus. Sen jälkeen kerrotaan yleisesti kirjallisuutta ja asiantuntijayrityksien verkkosivuja hyödyntäen digitaalisesta markkinoinnista, sekä sen sopivuudesta toimeksiantajayritykselle. Työn lopussa kerrotaan markkinointikampanjoista ja niiden tuloksista.
Toiminnallisessa opinnäytetyössä saatiin selville markkinointikampanjan tuloksien perusteella, mihin suuntaan kampanjoita on syytä kehittää toimivuuden parantamiseksi. Selvityksen tuloksena kampanjoita osataan päivittää vuodenajan ja sesongin mukaan.
Yhteenvedossa analysoidaan millä toimenpiteillä yrityksen tulee jatkaa digitaalisia markkinointikampanjoita ja pohditaan yrityksen tulevaisuudensuunnitelmia, sekä mahdollisia haasteita kampanjoiden ylläpitämiseksi toimivina.
Toimialakohtaisen kirjallisuuden ja toimeksiantajayrityksen toimitusjohtajan henkilökohtaisen tiedonannon avulla työssä tehtiin ensin toimialakatsaus. Sen jälkeen kerrotaan yleisesti kirjallisuutta ja asiantuntijayrityksien verkkosivuja hyödyntäen digitaalisesta markkinoinnista, sekä sen sopivuudesta toimeksiantajayritykselle. Työn lopussa kerrotaan markkinointikampanjoista ja niiden tuloksista.
Toiminnallisessa opinnäytetyössä saatiin selville markkinointikampanjan tuloksien perusteella, mihin suuntaan kampanjoita on syytä kehittää toimivuuden parantamiseksi. Selvityksen tuloksena kampanjoita osataan päivittää vuodenajan ja sesongin mukaan.
Yhteenvedossa analysoidaan millä toimenpiteillä yrityksen tulee jatkaa digitaalisia markkinointikampanjoita ja pohditaan yrityksen tulevaisuudensuunnitelmia, sekä mahdollisia haasteita kampanjoiden ylläpitämiseksi toimivina.