Verkkosivusto yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa: Compressor Technology Finland Oy
Peltola, Julia (2017)
Peltola, Julia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112017459
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112017459
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä käsitellään yrityksen verkkosivuja kokonaisuutena sekä niiden osuutta yrityksen nykyaikaisessa digitaalisessa markkinoinnissa. Opinnäytetyö noudattaa perinteisen tutkielman rakennetta, jossa johdannon ja tavoitteiden jälkeen käsitellään tietoperusta ja produktin empiirinen osa sekä pohdinta. Tämän rakenteen koettiin sopivan hyvin toiminnallisen opinnäytetyön toteuttamiseen.
Opinnäytetyön teoriaosassa avataan ensin lyhyesti digitaalista markkinointiympäristöä käsitteenä ja verkkosivuston osaa tässä ympäristössä ja sen jälkeen eritellään tarkemmin omistajaansa hyvin palvelevan sivuston visuaalisia ja rakenteellisia piirteitä. Tietoperustan kokoamisessa hyödynnettiin alan kirjallisuutta sekä verkkojulkaisuja ja siinä keskitytään produktin kannalta olennaisiin palveluihin. Aihetta pyritään käsittelemään suomalaisen pk-yrityksen kannalta. Raportin produktiosassa tehdyt päätökset esimerkiksi palvelintilan, julkaisujärjestelmien, sivujen mittaamisen työkalujen sekä maksetun verkkomediamainonnan suhteen vaikuttavat käsitellyn teorian laajuuteen. Teoriaosuuden laajuus on pyritty mitoittamaan siten, että siitä on myös opinnäytetyöproduktin valmistuttua käytännön hyötyä toimeksiantajalle produktisivuston tulevaa ylläpitoa ja jatkokehitystä varten.
Produktikuvauksessa kuvataan opinnäytetyön produktina valmistuneen verkkosivuston työstöä sivuston suunnittelu- ja toteutusprosessista aina testausta ja domainin siirtoa vaille julkaisuvalmiiseen sivustoon. Toiminnallisessa osassa tarkastellaan ensin produktin toimeksiantajana toiminutta paineilma-alan yritystä, Compressor Technology Finland Oy:tä, ja sitten itse produktia, ensin suunnitteluprosessia ja lopuksi teknistä toteutusta sekä rakennetta ja visuaalista ilmettä.
Työ aloitettiin kartoittamalla toimeksiantajan toiveita ja suunnittelemalla sivuston yleisilmettä ja sisältöä ja toteutettiin vuoden 2017 aikana. Työn tuloksena on syntynyt toimeksiantajan toiveiden mukainen responsiivinen yrityssivusto sekä tämä kirjallinen raportti. Produktisivustosta on raportin liitteissä kuvakaappauksia
Opinnäytetyön teoriaosassa avataan ensin lyhyesti digitaalista markkinointiympäristöä käsitteenä ja verkkosivuston osaa tässä ympäristössä ja sen jälkeen eritellään tarkemmin omistajaansa hyvin palvelevan sivuston visuaalisia ja rakenteellisia piirteitä. Tietoperustan kokoamisessa hyödynnettiin alan kirjallisuutta sekä verkkojulkaisuja ja siinä keskitytään produktin kannalta olennaisiin palveluihin. Aihetta pyritään käsittelemään suomalaisen pk-yrityksen kannalta. Raportin produktiosassa tehdyt päätökset esimerkiksi palvelintilan, julkaisujärjestelmien, sivujen mittaamisen työkalujen sekä maksetun verkkomediamainonnan suhteen vaikuttavat käsitellyn teorian laajuuteen. Teoriaosuuden laajuus on pyritty mitoittamaan siten, että siitä on myös opinnäytetyöproduktin valmistuttua käytännön hyötyä toimeksiantajalle produktisivuston tulevaa ylläpitoa ja jatkokehitystä varten.
Produktikuvauksessa kuvataan opinnäytetyön produktina valmistuneen verkkosivuston työstöä sivuston suunnittelu- ja toteutusprosessista aina testausta ja domainin siirtoa vaille julkaisuvalmiiseen sivustoon. Toiminnallisessa osassa tarkastellaan ensin produktin toimeksiantajana toiminutta paineilma-alan yritystä, Compressor Technology Finland Oy:tä, ja sitten itse produktia, ensin suunnitteluprosessia ja lopuksi teknistä toteutusta sekä rakennetta ja visuaalista ilmettä.
Työ aloitettiin kartoittamalla toimeksiantajan toiveita ja suunnittelemalla sivuston yleisilmettä ja sisältöä ja toteutettiin vuoden 2017 aikana. Työn tuloksena on syntynyt toimeksiantajan toiveiden mukainen responsiivinen yrityssivusto sekä tämä kirjallinen raportti. Produktisivustosta on raportin liitteissä kuvakaappauksia