Via Decon visuaalisen ilmeen ja näkyvyyden kehittäminen
Ylönen, Katariina (2017)
Ylönen, Katariina
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705086915
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705086915
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää somistevuokraamo ja sisustusmyymälä Via Decolle selkeä visuaalinen ilme uusien kotisivujen ja markkinointimateriaalin avulla, sekä ottaa selvää pienyrityksen markkinointiviestinnän keinoista ja -kanavista uuden liiketilan markkinointiin. Yritysilmeen kehittämiseen sisältyivät yrityksen kotisivujen ilmeen, typografian, väriprofiilin ja markkinointimateriaalien suunnittelu. Yritysilmeen tavoitteena oli olla visuaalisesti harmoninen, yksinkertaisen ammattimainen ja skandinaavinen kokonaisuus. Tarkoituksena oli luoda houkutteleva ja yhtenäinen ilme brändille ja tuoda se ihmisten tietoisuuteen.
Opinnäytetyössä käsitellään markkinointiviestinnän alati muuttuvaa kenttää pienyrityksen näkökulmasta. Käytännön suunnittelutyötä tukemaan opinnäytetyössä esitellään myös visuaalisen yritysilmeen suunnittelun osia ja niihin liittyvää teoriaa. Suunnittelutyön onnistumista arvioitiin tutkimuskyselyllä, joka kohdistettiin yrityksen potentiaalisille asiakkaille marraskuussa 2016 Lahden Mini-häämessuilla.
Opinnäytetyön tuloksena kehitettiin ja tuotettiin yritykselle selkeä visuaalinen ilme kotisivuille sekä markkinointimateriaaliin, ja laadittiin teorian avulla keinoja uuden liiketilan markkinointiin. Näiden avulla yrityksen on tulevaisuudessa helppo kehittää markkinointia yhä kattavammaksi ja asiakkaita paremmin palvelevaksi.
Opinnäytetyössä käsitellään markkinointiviestinnän alati muuttuvaa kenttää pienyrityksen näkökulmasta. Käytännön suunnittelutyötä tukemaan opinnäytetyössä esitellään myös visuaalisen yritysilmeen suunnittelun osia ja niihin liittyvää teoriaa. Suunnittelutyön onnistumista arvioitiin tutkimuskyselyllä, joka kohdistettiin yrityksen potentiaalisille asiakkaille marraskuussa 2016 Lahden Mini-häämessuilla.
Opinnäytetyön tuloksena kehitettiin ja tuotettiin yritykselle selkeä visuaalinen ilme kotisivuille sekä markkinointimateriaaliin, ja laadittiin teorian avulla keinoja uuden liiketilan markkinointiin. Näiden avulla yrityksen on tulevaisuudessa helppo kehittää markkinointia yhä kattavammaksi ja asiakkaita paremmin palvelevaksi.