Blogin suunnittelu online-matkatoimistolle
Tamminen, Emmi (2016)
Tamminen, Emmi
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061312827
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061312827
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä valmisteltiin online-matkatoimiston blogille markkinointi- ja sisältösuunnitelma. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona TravelBird-nimiselle yritykselle, joka blogin avulla haluaa lisätä näkyvyyttä ja luotettavuutta Suomen markkinoilla, sekä vahvistaa TravelBirdin näyttäytymistä suomalaisille kuluttajille asiantuntevana matkatoimistona. Blogille tehtiin konkreettinen ja toteuttamiskelpoinen suunnitelma, jonka avulla yritysblogin lanseeraus ja sen päivittäiset toiminnot ovat helppo toteuttaa.
Opinnäytetyön tietopohja koostuu yksityisten blogien ja yritysblogien päivittäisen toiminnan ja menestyksen välineistä. Tietopohjassa käydään läpi blogin tärkeimmät vaiheet sen lanseerauksesta ja markkinoinnista itse sisällön ylläpitämiseen. Tietopohjassa käsitellään digitaalisen markkinoinnin eri mahdollisuuksia, ja mitä niiden avulla voidaan blogissa ja Suomen markkinoilla saavuttaa.
Työn toiminnallisessa osassa suunniteltiin blogille markkinointiviestintä- ja sisältösuunnitelma tietopohjassa pohdittujen aiheiden avulla. Blogi suunniteltiin juuri TravelBirdille sopivaksi, ja blogissa hyödynnettiin yritykselle sopivia toimintatapoja. Toiminnallisessa osassa keskityttiin erityisesti näkyvyyteen, jota blogin avulla voidaan saavuttaa, sekä mitä hyvin suunniteltu ja valmisteltu sisältömarkkinointi voi aikaansaada yrityksen tunnettavuudelle.
Blogi lanseerattiin opinnäytetyön tekemisen yhteydessä, ja sille tehty markkinointi- ja sisältösuunnitelma otettiin heti käyttöön.
Opinnäytetyön tietopohja koostuu yksityisten blogien ja yritysblogien päivittäisen toiminnan ja menestyksen välineistä. Tietopohjassa käydään läpi blogin tärkeimmät vaiheet sen lanseerauksesta ja markkinoinnista itse sisällön ylläpitämiseen. Tietopohjassa käsitellään digitaalisen markkinoinnin eri mahdollisuuksia, ja mitä niiden avulla voidaan blogissa ja Suomen markkinoilla saavuttaa.
Työn toiminnallisessa osassa suunniteltiin blogille markkinointiviestintä- ja sisältösuunnitelma tietopohjassa pohdittujen aiheiden avulla. Blogi suunniteltiin juuri TravelBirdille sopivaksi, ja blogissa hyödynnettiin yritykselle sopivia toimintatapoja. Toiminnallisessa osassa keskityttiin erityisesti näkyvyyteen, jota blogin avulla voidaan saavuttaa, sekä mitä hyvin suunniteltu ja valmisteltu sisältömarkkinointi voi aikaansaada yrityksen tunnettavuudelle.
Blogi lanseerattiin opinnäytetyön tekemisen yhteydessä, ja sille tehty markkinointi- ja sisältösuunnitelma otettiin heti käyttöön.