Game Spring Oulu -seminaarin kehittäminen
Suorsa, Jenna (2016)
Suorsa, Jenna
Oulun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603093019
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603093019
Tiivistelmä
Sain idean tutkielmaani työskennellessäni useammassa Game Spring Oulu -seminaarissa. Työn lähtökohtina ovat ongelmakohdat, joita havaitsin tapahtumassa ja joita pitäisi mielestäni kehittää.
Työn tavoitteena on kehittää Game Spring Oulua brändin, sisäisen viestinnän, projektinhallinnan ja kävijäkyselyn kautta. Tutkielmassa selvitettiin, miten brändiä voidaan rakentaa ja kuinka brändistä saatu arvo kommunikoidaan kävijöille. Sisäisessä viestinnässä mietittiin strategisia ja operatiivisia keinoja kommunikaation parantamiseen. Projektinhallinnassa keskeistä oli organisaation muodostuminen ja esimiehen roolin korostuminen.
Tietoperustassa hyödynnettiin osa-alueita käsitteleviä teoksia ja laatimaani kävijäkyselyä vuoden 2015 Game Spring Oulusta. Kysely lähetettiin vuoden 2015 tapahtuman kävijöille. Tapahtuman kehittymisen keskeisenä johtopäätöksenä oli strategisen suunnittelun tarve.
Tutkielmaa voidaan hyödyntää Game Spring Oulun kehittämisen lisäksi myös muissa seminaareissa ja niiden kehittämisessä. Jatkotutkimukset voivat liittyä brändin ja tunnettavuuteen, syvempään kävijäkyselyyn ja markkinointiin sekä halutun kohderyhmän saavuttamiseen.
Työn tavoitteena on kehittää Game Spring Oulua brändin, sisäisen viestinnän, projektinhallinnan ja kävijäkyselyn kautta. Tutkielmassa selvitettiin, miten brändiä voidaan rakentaa ja kuinka brändistä saatu arvo kommunikoidaan kävijöille. Sisäisessä viestinnässä mietittiin strategisia ja operatiivisia keinoja kommunikaation parantamiseen. Projektinhallinnassa keskeistä oli organisaation muodostuminen ja esimiehen roolin korostuminen.
Tietoperustassa hyödynnettiin osa-alueita käsitteleviä teoksia ja laatimaani kävijäkyselyä vuoden 2015 Game Spring Oulusta. Kysely lähetettiin vuoden 2015 tapahtuman kävijöille. Tapahtuman kehittymisen keskeisenä johtopäätöksenä oli strategisen suunnittelun tarve.
Tutkielmaa voidaan hyödyntää Game Spring Oulun kehittämisen lisäksi myös muissa seminaareissa ja niiden kehittämisessä. Jatkotutkimukset voivat liittyä brändin ja tunnettavuuteen, syvempään kävijäkyselyyn ja markkinointiin sekä halutun kohderyhmän saavuttamiseen.