Kanta-asiakkaiden reagointi Joensuun Carlsonin printtimainontaan
Ylä-Mononen, Mira (2015)
Ylä-Mononen, Mira
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121120407
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121120407
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, miten kanta-asiakkaat reagoivat Joensuun Carlsonin printtimainontaan. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, mitä kautta asiakkaat ovat nähneet Carlsonin printtimainontaa, mitä mielikuvia se heissä herättää sekä kokevatko he sen olleen onnistunutta ja tehokasta.
Tutkimus oli kvantitatiivinen eli määrällinen. Yhteistyökumppaneina tutkimuksen mahdollistamiseksi toimivat Carlsonin markkinointipäällikkö sekä Joensuun Carlsonin tavaratalonjohtaja. Kysely lähetettiin Carlsonin toimesta 4000 Joensuun Carlsonin kanta-asiakkaalle. Kysely toteutettiin Google Docsin lomakkeella.
Tutkimuksessa selvisi, että Carlson on onnistunut hyvin tuomaan esille printtimainontaa kanta-asiakkaiden keskuuteen. Carlson käyttää useita mainoskanavia, ja tämän takia mainokset saavuttavat suuren osan asiakkaista. Carlsonin mainokset koetaan tarpeellisiksi ja suhteellisen onnistuneiksi. Asiakkaat myös selaavat paljon läpi Carlsonin printtimainontaa. Kyselyssä esimerkkinä ollut mainos herätti paljon positiivisia mielikuvia vastaajissa.
Tutkimus oli kvantitatiivinen eli määrällinen. Yhteistyökumppaneina tutkimuksen mahdollistamiseksi toimivat Carlsonin markkinointipäällikkö sekä Joensuun Carlsonin tavaratalonjohtaja. Kysely lähetettiin Carlsonin toimesta 4000 Joensuun Carlsonin kanta-asiakkaalle. Kysely toteutettiin Google Docsin lomakkeella.
Tutkimuksessa selvisi, että Carlson on onnistunut hyvin tuomaan esille printtimainontaa kanta-asiakkaiden keskuuteen. Carlson käyttää useita mainoskanavia, ja tämän takia mainokset saavuttavat suuren osan asiakkaista. Carlsonin mainokset koetaan tarpeellisiksi ja suhteellisen onnistuneiksi. Asiakkaat myös selaavat paljon läpi Carlsonin printtimainontaa. Kyselyssä esimerkkinä ollut mainos herätti paljon positiivisia mielikuvia vastaajissa.