Virtuaaligalleria markkinointivälineenä : Rööperin Taidesalonki Oy
Tanskanen, Annica (2015)
Tanskanen, Annica
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112618068
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112618068
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää sen toimeksiantajalle, Rööperi Taidesalonki Oy:lle, mitä virtuaaligalleria voisi sisältää ja miksi se kannattaisi perustaa. Opinnäytetyö tehtiin olemassa olevaan aineistoon perustuvan laadullisen tutkimuksen avulla, joka perustui teoreettiseen osaan, sekä vertailuosaan.
Teoreettisessa osassa käytiin läpi olemassa olevan aineiston perusteella ostokäyttäytymiseen vaikuttavia ominaisuuksia, sekä virtuaaligalleriaan liittyviä toimintoja digitaalisen markkinoinnin näkökulmasta. Teoreettisen osan perusteella esitettiin perusteita virtuaaligallerian kannattavuuteen. Vertailuosassa analysoitiin vertailuun valittujen virtuaaligallerioiden ominaisuuksia ja esiteltiin ominaisuuksien perusteella mitä virtuaaligalleria voisi sisältää.
Opinnäytetyössä käytettiin perehtymistä aiheeseen liittyvään teoriatietoon, sekä benchmarking-menetelmää, jolla verrattiin kolmen olemassa olevan virtuaaligallerian ominaisuuksia keskenään.
Tämän opinnäytetyön perusteella voitiin todeta, että olemassa olevan aineiston perusteella saatiin selville ominaisuuksia, joita virtuaaligallerian kannattaisi sisältää. Teoreettinen viitekehys auttoi ymmärtämään kokonaiskuvan muodostumista virtuaaligallerian perustamisen hyödyistä selvittämällä virtuaaligallerian mahdollisuuksista tuottaa lisäarvoa yritykselle, sekä asiakkaille.
Teoreettisessa osassa käytiin läpi olemassa olevan aineiston perusteella ostokäyttäytymiseen vaikuttavia ominaisuuksia, sekä virtuaaligalleriaan liittyviä toimintoja digitaalisen markkinoinnin näkökulmasta. Teoreettisen osan perusteella esitettiin perusteita virtuaaligallerian kannattavuuteen. Vertailuosassa analysoitiin vertailuun valittujen virtuaaligallerioiden ominaisuuksia ja esiteltiin ominaisuuksien perusteella mitä virtuaaligalleria voisi sisältää.
Opinnäytetyössä käytettiin perehtymistä aiheeseen liittyvään teoriatietoon, sekä benchmarking-menetelmää, jolla verrattiin kolmen olemassa olevan virtuaaligallerian ominaisuuksia keskenään.
Tämän opinnäytetyön perusteella voitiin todeta, että olemassa olevan aineiston perusteella saatiin selville ominaisuuksia, joita virtuaaligallerian kannattaisi sisältää. Teoreettinen viitekehys auttoi ymmärtämään kokonaiskuvan muodostumista virtuaaligallerian perustamisen hyödyistä selvittämällä virtuaaligallerian mahdollisuuksista tuottaa lisäarvoa yritykselle, sekä asiakkaille.