Brändin audiovisuaalinen yritysmarkkinointi Case : Kaksitvå
Teuri, Heikki (2015)
Teuri, Heikki
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061113137
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061113137
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään brändiä ja sen piirteiden esiintuomista asiakaskohderyhmille. Tavoitteena on vahvistaa brändimielikuvia tuotetun työn avulla. Opinnäytetyön empiirinen osuus kohdistuu vaatemerkille tehtävään dokumenttielokuvaan “Kaksitvå – Home is where your heart is”. Dokumentti esittelee tekijöitä merkin taustalla, avaa heidän arvojaan ja arkeaan sekä näyttää pienyrittäjän järjestämän muotinäytöksen työvaiheita.
Kirjallinen työ rakentaa pohjaa kehittämistutkimukselle, jossa käydään läpi lähtökohdat, tavoitteet sekä rajoitukset mitä tutkimukselle asetettiin. Teoriaosuudessa luodaan pohjaa ominaisuuksille, jotka itse kehittämistutkimuksen ratkaisuissa tuli ottaa huomioon. Empiriaosuudessa kuvataan suunnittelua, käsikirjoittamista sekä toteuttamista aina valmiiseen tuotteeseen, joka esiteltiin ensi kertaa kohderyhmille. Työ perustuu suurimmaksi osaksi tulkintoihin, joiden pohjana toimivat valmiit esitysmallit ja siihen, kuinka tulkintoja hyödynnettiin tuotannon edetessä.
Lopussa käsitellään tutkimuksen tavoiteltua päämäärää, joka muodostui prosessin aikana. Siinä käydään läpi tuotannolle asetettuja tavoitteita ja asioita, jotka vaikuttivat lopputulokseen kuten aikataulutus, budjetti sekä jälleenmarkkinointi. Viimeisenä pohditaan kuinka lopullinen tuote vastasi suunniteltua sekä kuinka asioita olisi kehitystutkimuksen kannalta ollut kannattavaa suunnitella tai toteuttaa toisella tavalla.
Kirjallinen työ rakentaa pohjaa kehittämistutkimukselle, jossa käydään läpi lähtökohdat, tavoitteet sekä rajoitukset mitä tutkimukselle asetettiin. Teoriaosuudessa luodaan pohjaa ominaisuuksille, jotka itse kehittämistutkimuksen ratkaisuissa tuli ottaa huomioon. Empiriaosuudessa kuvataan suunnittelua, käsikirjoittamista sekä toteuttamista aina valmiiseen tuotteeseen, joka esiteltiin ensi kertaa kohderyhmille. Työ perustuu suurimmaksi osaksi tulkintoihin, joiden pohjana toimivat valmiit esitysmallit ja siihen, kuinka tulkintoja hyödynnettiin tuotannon edetessä.
Lopussa käsitellään tutkimuksen tavoiteltua päämäärää, joka muodostui prosessin aikana. Siinä käydään läpi tuotannolle asetettuja tavoitteita ja asioita, jotka vaikuttivat lopputulokseen kuten aikataulutus, budjetti sekä jälleenmarkkinointi. Viimeisenä pohditaan kuinka lopullinen tuote vastasi suunniteltua sekä kuinka asioita olisi kehitystutkimuksen kannalta ollut kannattavaa suunnitella tai toteuttaa toisella tavalla.