Marknadsföring via evenemang - Case PSS innebandyturné
Sandberg, Dina (2015)
Sandberg, Dina
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710652
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710652
Tiivistelmä
I detta arbete planerades och ordnades en innebandyturné i lågstadieskolorna i Borgå. Meningen var att med olika evenemang och aktiviteter marknadsföra Porvoon Salibandyseuras damlag och höja deras synlighet samt öka intresset för dem. Teorin i arbetet handlar om hur använda evenemnag effektivt som en marknadsföringskanal samt hur planera ett lyckat evenemang. PSS ville höja intresset av både innebandyn, deras lag och samtidigt öka åskådarantalen. Man ville också i allmänhet aktivera unga och få dem att bli intresserade av grenen. PSS damlag ordnade en skolturné till fem lågstadier och bjöd in barnen till deras match.