Hakukoneoptimoinnin kehitys vuonna 2015 ja sisällöntuotto verkkokaupalle
Bohm, Sisu (2015)
Bohm, Sisu
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504285321
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504285321
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö kertoo hakukoneoptimoinnista vuonna 2015 ja siitä, miten verkkokauppojen tulisi mukauttaa sisällöntuottostrategiansa hakukoneoptimoinnin viimeaikaiset muutokset huomioon ottaen. Opinnäytetyö alkaa tavoitteiden ja tutkimusongelman kuvauksella, minkä jälkeen kerron hakukoneista yleisesti ja hakukonemarkkinoinnin perusteista. Varsinaista aihetta pohjaan teoriaosuudella, jossa pyritään tuomaan esiin kaikista viimeisimpiä hakukoneoptimoinnin trendejä useita eri asiantuntijalähteitä ja tutkimuksia käyttäen.
Hakukoneoptimointi on suuri kokonaisuus erilaisia tekijöitä, joilla pyritään sivuston hakukonenäkyvyyden parantamiseen. Hyvän hakukonenäkyvyyden avulla verkkokauppa parantaa mahdollisuuksiaan saada lisää liikennettä ja näin myös konversioita ja myyntejä. On tärkeää huomioida, että useiden tutkimusten mukaan hakukonesijoituksiin vaikuttaa satoja yksittäisiä tekijöitä. Yhdessä opinnäytetyössä ei voida paneutua jokaiseen erikseen, mutta tässä opinnäytetyössä käsitellään erilaisia osa-alueita tiivistetysti ja mahdollisimman selkeästi. Teoriaosuuden jälkeen käsitellään asiaankuuluvan sisällön kasvanutta merkitystä hakukoneoptimoinnissa ja sitä, miten valmistajan ja jälleenmyyjän verkkokaupat voivat hyödyntää tätä kehitystä. Opinnäytetyö pohjautuu alan artikkeleihin, kirjoihin sekä aihepiiriä koskeviin seminaareihin.
Opinnäytetyö painottaa näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa, sillä sen markkinaosuus on erittäin vahva ja monet verkkokaupat perustavatkin hakukoneoptimointinsa erityisesti Googlea silmällä pitäen.
Opinnäytetyö päättyy erittelyyn siitä, minkälaisia asioita verkkokaupan tulisi ottaa huomioon sisällöntuoton osalta. Näin pyritään löytämään paras strategia hakukoneoptimoidun sisällön tuottamiseen vuonna 2015. Verkkokauppojen on pyrittävä luomaan liikennettä tuottavaa sisältöä, joka herättää sosiaalisia signaaleja. Sisällön tulisi koostua informatiivisista asiakokonaisuuksista yksittäisten avainsanojen varaan optimoinnin sijaan.
Hakukoneoptimointi on suuri kokonaisuus erilaisia tekijöitä, joilla pyritään sivuston hakukonenäkyvyyden parantamiseen. Hyvän hakukonenäkyvyyden avulla verkkokauppa parantaa mahdollisuuksiaan saada lisää liikennettä ja näin myös konversioita ja myyntejä. On tärkeää huomioida, että useiden tutkimusten mukaan hakukonesijoituksiin vaikuttaa satoja yksittäisiä tekijöitä. Yhdessä opinnäytetyössä ei voida paneutua jokaiseen erikseen, mutta tässä opinnäytetyössä käsitellään erilaisia osa-alueita tiivistetysti ja mahdollisimman selkeästi. Teoriaosuuden jälkeen käsitellään asiaankuuluvan sisällön kasvanutta merkitystä hakukoneoptimoinnissa ja sitä, miten valmistajan ja jälleenmyyjän verkkokaupat voivat hyödyntää tätä kehitystä. Opinnäytetyö pohjautuu alan artikkeleihin, kirjoihin sekä aihepiiriä koskeviin seminaareihin.
Opinnäytetyö painottaa näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa, sillä sen markkinaosuus on erittäin vahva ja monet verkkokaupat perustavatkin hakukoneoptimointinsa erityisesti Googlea silmällä pitäen.
Opinnäytetyö päättyy erittelyyn siitä, minkälaisia asioita verkkokaupan tulisi ottaa huomioon sisällöntuoton osalta. Näin pyritään löytämään paras strategia hakukoneoptimoidun sisällön tuottamiseen vuonna 2015. Verkkokauppojen on pyrittävä luomaan liikennettä tuottavaa sisältöä, joka herättää sosiaalisia signaaleja. Sisällön tulisi koostua informatiivisista asiakokonaisuuksista yksittäisten avainsanojen varaan optimoinnin sijaan.