CREATION OF AN ONLINE STORE FOR DESIGN PRODUCTS
Hasan, Tamer (2015)
Hasan, Tamer
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501231539
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501231539
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia tekijöitä, jotka vaikuttavat verkkokaupan perustamiseen muotoilualalla. Esimerkkiyritys aikoo myydä muotoilutuotteita, jotka ovat alan opiskelijoiden tekemiä. Innostus tähän tutkimukseen perustuu verkkokauppa-alan nopeaan kasvuun sekä muotoilualan suosioon. Tutkimuksessa käsiteltävät asiat liittyvät verkkokaupan perustamisen rajapintoihin, sillä tieto aiheesta on vähäistä.
Tutkimus pyrkii luomaan kattavan tietopaketin online-kaupoista ylipäätänsä yhdistäen sen verkkomyyntiteorioihin muodostaakseen yhden kokonaisuuden, joka palvelee odotettua tarkoitusta. Verkkokaupat, jotka myyvät itsetehtyjä tuotteita auttavat suunnittelijaa mainostamaan itseään sekä edesauttavat häntä saamaan lisää töitä suunnittelijana tulevaisuudessa.
Tutkimus pyrkii saavuttamaan tuloksensa useiden teorioiden kautta, joita on tärkeätä selventää yrityksen perustamisen yhteydessä. Työ on jaettu viiteen eri teoriakappaleeseen, joista jokainen tutkii verkkokaupan perustamista omasta näkökulmastaan. Viimeinen kappale on yhteenveto, jossa teorioita tarkastellaan näkökulmasta, jonka tavoitteena on löytää parhaat ratkaisut.
Tutkimusaineisto koostuu kirjallisuudesta, web-dokumenteista, lehtiartikkeleista sekä muista tutkimuksista.
Tutkimus pyrkii luomaan kattavan tietopaketin online-kaupoista ylipäätänsä yhdistäen sen verkkomyyntiteorioihin muodostaakseen yhden kokonaisuuden, joka palvelee odotettua tarkoitusta. Verkkokaupat, jotka myyvät itsetehtyjä tuotteita auttavat suunnittelijaa mainostamaan itseään sekä edesauttavat häntä saamaan lisää töitä suunnittelijana tulevaisuudessa.
Tutkimus pyrkii saavuttamaan tuloksensa useiden teorioiden kautta, joita on tärkeätä selventää yrityksen perustamisen yhteydessä. Työ on jaettu viiteen eri teoriakappaleeseen, joista jokainen tutkii verkkokaupan perustamista omasta näkökulmastaan. Viimeinen kappale on yhteenveto, jossa teorioita tarkastellaan näkökulmasta, jonka tavoitteena on löytää parhaat ratkaisut.
Tutkimusaineisto koostuu kirjallisuudesta, web-dokumenteista, lehtiartikkeleista sekä muista tutkimuksista.