Viestinnän tehostaminen Eco-sup-Port -projektin EU-rahoitus työkalulle
Öhman, Kim (2014)
Öhman, Kim
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014091213929
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014091213929
Tiivistelmä
Tässä työssä perehdytään viestintään satamissa toimivien pienten- ja keskisuurten yritysten sekä korkeakoulujen kesken. Työn tarkoituksena oli tehostaa viestintää yritysten ja korkeakoulujen välillä sekä luoda edellytyksiä tulevaisuuden yhteistyökykyä varten. Päämääränä oli luoda käytännön esimerkkejä nykyajan viestinnän eri välineistä Eco-sup-Port –projektin EU-rahoitus työkalulle.
Työ on rajattu pelkästään EU-rahoitukseen tähtääville satamissa toimiville yrityksille. Viitekehys koostuu vaihtoehdoista yrityksen rahoituslähteille ja sähköisen viestinnän välineistä korkeakoulujen sekä yritysten välille. Lähteinä toimivat erilainen rahoituksen ja viestinnän ammattikirjallisuus, artikkelit sekä sähköiset lähteet.
Työ toteutettiin tammi- ja lokakuun välisenä aikana vuonna 2014. Itse produkti toteutettiin tammi- ja toukokuun välisenä aikana vuonna 2014 ja se huipentui kahden viikon mittaiseen intensiivijaksoon Turkin Istanbulissa toukokuussa.
Johtopäätöksissä esitetään jatkotutkimusehdotukset ja arvioidaan opinnäytteen tekijän omaa oppimista ja työn etenemistä. Itse viestinnän tehostamisen suunnitelma on opinnäytetyön liitteenä.
Viestinnän tehostamisen suunnitelmaan liittyy erityisesti kommunikaatiotyylien strategia, joka alkaa kohderyhmän tavoittamisella sähköpostin avulla. Tavoittamisen jälkeen luodaan interaktiivisuutta kestävällä tavalla kuten videokonferensseilla tai webinaareilla. Näiden osien ylläpitämiseksi tarvitaan ylimääräistä kiinnostuksen herättämistä ulkopuolisissa tunnettujen sosiaalisen median palveluiden avulla. Koko paketin ylläpitää dynaamiset verkkosivut, joiden avulla saadaan pyöritettyä sähköistä viestintää operatiivisella tasolla.
Työ on rajattu pelkästään EU-rahoitukseen tähtääville satamissa toimiville yrityksille. Viitekehys koostuu vaihtoehdoista yrityksen rahoituslähteille ja sähköisen viestinnän välineistä korkeakoulujen sekä yritysten välille. Lähteinä toimivat erilainen rahoituksen ja viestinnän ammattikirjallisuus, artikkelit sekä sähköiset lähteet.
Työ toteutettiin tammi- ja lokakuun välisenä aikana vuonna 2014. Itse produkti toteutettiin tammi- ja toukokuun välisenä aikana vuonna 2014 ja se huipentui kahden viikon mittaiseen intensiivijaksoon Turkin Istanbulissa toukokuussa.
Johtopäätöksissä esitetään jatkotutkimusehdotukset ja arvioidaan opinnäytteen tekijän omaa oppimista ja työn etenemistä. Itse viestinnän tehostamisen suunnitelma on opinnäytetyön liitteenä.
Viestinnän tehostamisen suunnitelmaan liittyy erityisesti kommunikaatiotyylien strategia, joka alkaa kohderyhmän tavoittamisella sähköpostin avulla. Tavoittamisen jälkeen luodaan interaktiivisuutta kestävällä tavalla kuten videokonferensseilla tai webinaareilla. Näiden osien ylläpitämiseksi tarvitaan ylimääräistä kiinnostuksen herättämistä ulkopuolisissa tunnettujen sosiaalisen median palveluiden avulla. Koko paketin ylläpitää dynaamiset verkkosivut, joiden avulla saadaan pyöritettyä sähköistä viestintää operatiivisella tasolla.