Kokouspalvelut ja niiden kehittäminen : Holiday Inn Tampere
Kivelä, Henna (2014)
Kivelä, Henna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060812171
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060812171
Tiivistelmä
Työni tarkoituksena on kartoittaa kyselyn avulla mitä mieltä Holiday Inn Tampereen kokousasiakkaat ovat hotellin tämän hetkisistä kokouspalveluista, sekä selvittää kuinka he haluaisivat palveluita kehitettävän entistä paremmiksi.
Työni pääkäsitteitä ovat asiakastyytyväisyys, kokousasiakkaat, kokoukset ja kehittäminen. Asiakastyytyväisyys kertoo siitä kuinka hyvin yritys on onnistunut vastaamaan asiakkaiden odotuksiin tai parhaassa tapauksessa jopa ylittämään ne. Kokoukseksi kutsutaan yleensä tilaisuutta, jossa joukko ihmisiä kokoontuu saman pöydän ääreen pohtimaan yhteisen asian eteenpäin viemistä.
Teorioina työssäni olen käyttänyt asiakastyytyväisyyttä sekä kehittämistyön teoriaa. Aineistona työssäni käytän itse tekemäni kyselyn tuloksia. Tiedonkeruumenetelmänä käytin puolistrukturoitua kyselyä, eli kyselyssäni on niin monivalintakysymyksiä kuin myös avoimia kysymyksiä.
Eniten kokoustoimintaa on työ- ja kokousmatkailuun keskittyneissä hotelleissa. Hotellit hinnoittelevat kokouspaketit siten, että ne muodostavat kokonaisuuden tilaisuuden tarvitsemista tiloista, tekniikasta, laitteista ja tarjoilusta. Kokoustiloina hotelleissa toimivat luento- ja ryhmätilat sekä auditoriot.
Dale Lang (1996) on tutkinut USA:n kouluja sekä sitä kuinka opetustila vaikuttaa oppimiseen. Tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää myös kokoustilojen valinnan suhteen.
Holiday Inn hotellien perustaja Kemmons Wilson perusti ensimmäisen Holiday Inn hotellin vuonna 1952 Memphisissä. Maailmalla on nykyisin yli 1200 Holiday Inn hotellia, jotka toimivat noin 70 maassa. Holiday Inn Tampere on keskustassa toimiva tasokas businesshotelli.
Tutkimuksen aineiston keräsin lähettämällä hotellin kokousasiakkaille sähköpostitse linkin Internetissä tehtävään kyselyyn. Yhteenvetona kyselyn tulokset olivat pääasiassa positiivisia ja asiakkaat tyytyväisiä hotellin kokouspalveluihin.
Työni pääkäsitteitä ovat asiakastyytyväisyys, kokousasiakkaat, kokoukset ja kehittäminen. Asiakastyytyväisyys kertoo siitä kuinka hyvin yritys on onnistunut vastaamaan asiakkaiden odotuksiin tai parhaassa tapauksessa jopa ylittämään ne. Kokoukseksi kutsutaan yleensä tilaisuutta, jossa joukko ihmisiä kokoontuu saman pöydän ääreen pohtimaan yhteisen asian eteenpäin viemistä.
Teorioina työssäni olen käyttänyt asiakastyytyväisyyttä sekä kehittämistyön teoriaa. Aineistona työssäni käytän itse tekemäni kyselyn tuloksia. Tiedonkeruumenetelmänä käytin puolistrukturoitua kyselyä, eli kyselyssäni on niin monivalintakysymyksiä kuin myös avoimia kysymyksiä.
Eniten kokoustoimintaa on työ- ja kokousmatkailuun keskittyneissä hotelleissa. Hotellit hinnoittelevat kokouspaketit siten, että ne muodostavat kokonaisuuden tilaisuuden tarvitsemista tiloista, tekniikasta, laitteista ja tarjoilusta. Kokoustiloina hotelleissa toimivat luento- ja ryhmätilat sekä auditoriot.
Dale Lang (1996) on tutkinut USA:n kouluja sekä sitä kuinka opetustila vaikuttaa oppimiseen. Tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää myös kokoustilojen valinnan suhteen.
Holiday Inn hotellien perustaja Kemmons Wilson perusti ensimmäisen Holiday Inn hotellin vuonna 1952 Memphisissä. Maailmalla on nykyisin yli 1200 Holiday Inn hotellia, jotka toimivat noin 70 maassa. Holiday Inn Tampere on keskustassa toimiva tasokas businesshotelli.
Tutkimuksen aineiston keräsin lähettämällä hotellin kokousasiakkaille sähköpostitse linkin Internetissä tehtävään kyselyyn. Yhteenvetona kyselyn tulokset olivat pääasiassa positiivisia ja asiakkaat tyytyväisiä hotellin kokouspalveluihin.