VKontakten hyödyntäminen markkinointiviestinnässä
Rugojeva, Aino (2014)
Rugojeva, Aino
Saimaan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060311453
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060311453
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintäkampanja VKontaktessa suomalaiselle perheyritykselle, Kulta- ja kellosepänliike H J Suniselle. Kampanjoja toteutettiin yhteensä kaksi helmi-maaliskuussa 2014. Kampanjojen tavoitteena oli saada uusia tykkääjiä yrityksen VKontakte-sivuille kampanjakoodien ja kilpailun avulla ja sitä kautta saada uusia potentiaalisia asiakkaita tulemaan myymälään.
Tässä opinnäytetyössä teoriaan tutustuttiin pääsiassa kirjallisuuden avulla. Teoriassa käsitellään markkinointiviestinnän muotoja, keinoja ja tavoitteita sekä markkinointiviestintäkampanjan suunnittelua. Tämä opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen, ja opinnäytetyön kampanjat on suunniteltu ja toteutettu teorian pohjalta.
Molemmille kampanjoille oli asetettu omat tavoitteet, joita mitattiin ennalta määritellyillä mittareilla. Koko opinnäytetyön prosessin aikana tavoitteena oli saada yhteensä Sunisen VKontakte-sivuille 150 tykkääjää, tykkääjiä tuli 114. Tämän työn tarkoituksena oli kiinnittää venäläisten asiakkaiden huomio suomalaista yritystä kohtaan VKontaktessa.
Tässä opinnäytetyössä teoriaan tutustuttiin pääsiassa kirjallisuuden avulla. Teoriassa käsitellään markkinointiviestinnän muotoja, keinoja ja tavoitteita sekä markkinointiviestintäkampanjan suunnittelua. Tämä opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen, ja opinnäytetyön kampanjat on suunniteltu ja toteutettu teorian pohjalta.
Molemmille kampanjoille oli asetettu omat tavoitteet, joita mitattiin ennalta määritellyillä mittareilla. Koko opinnäytetyön prosessin aikana tavoitteena oli saada yhteensä Sunisen VKontakte-sivuille 150 tykkääjää, tykkääjiä tuli 114. Tämän työn tarkoituksena oli kiinnittää venäläisten asiakkaiden huomio suomalaista yritystä kohtaan VKontaktessa.