Oppimiskeskus Fellmannian kokouspalvelujen palautekysely
Kukkonen, Petri (2014)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405157991
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405157991
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksellisessa opinnäytetyössä kuvataan palvelumuotoilun menetelmiä kokousasiakkaiden asiakaskokemuksen muodostumisessa.
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää tutkimuksen toimeksiantajan Oppimiskeskus Fellmannian kokouspalvelujen palvelumuotoilun asiakastyytyväisyys, jotta kokousasiakkaiden palvelua voidaan kehittää paremmaksi ja näin lisätä asiakastyytyväisyyttä.
Opinnäytetyön teoriaosuus muodostuu palvelumuotoilun käsitteiden ja menetelmien kuvauksista ja palvelun laadun liittymisestä asiakaskokemukseen.
Tutkimukseni on kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus, jonka Oppimiskeskus Fellmannian Designpääkaupunkiseudun hankkeeseen liittyvä kokouspalvelujen palautekysely toteutettiin yhteistyössä Lahden ammattikorkeakoulun matkailun alan opettajan ja opiskelijoiden kanssa huhti-toukokuun 2011 vaihteessa. Tutkimusosuudessa analysoin Oppimiskeskus Fellmannian kokouspalvelun palautekysekyn tulokset.
Tutkimukseni perusteella voidaan tehdä johtopäätös, että Oppimiskeskus Fellmannian asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä Oppimiskeskus Fellmannian tiloihon, laitteisiin, kalusteisiin ja tarjoiluihin sekä palveluihin ja asiakaspalveluun.
Tutkimustani voidaan käyttää Oppimiskeskus Fellmannian kokouspalveluiden jatkokehittämisessä.
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää tutkimuksen toimeksiantajan Oppimiskeskus Fellmannian kokouspalvelujen palvelumuotoilun asiakastyytyväisyys, jotta kokousasiakkaiden palvelua voidaan kehittää paremmaksi ja näin lisätä asiakastyytyväisyyttä.
Opinnäytetyön teoriaosuus muodostuu palvelumuotoilun käsitteiden ja menetelmien kuvauksista ja palvelun laadun liittymisestä asiakaskokemukseen.
Tutkimukseni on kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus, jonka Oppimiskeskus Fellmannian Designpääkaupunkiseudun hankkeeseen liittyvä kokouspalvelujen palautekysely toteutettiin yhteistyössä Lahden ammattikorkeakoulun matkailun alan opettajan ja opiskelijoiden kanssa huhti-toukokuun 2011 vaihteessa. Tutkimusosuudessa analysoin Oppimiskeskus Fellmannian kokouspalvelun palautekysekyn tulokset.
Tutkimukseni perusteella voidaan tehdä johtopäätös, että Oppimiskeskus Fellmannian asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä Oppimiskeskus Fellmannian tiloihon, laitteisiin, kalusteisiin ja tarjoiluihin sekä palveluihin ja asiakaspalveluun.
Tutkimustani voidaan käyttää Oppimiskeskus Fellmannian kokouspalveluiden jatkokehittämisessä.