En undersökning om Cava barens förbättringsmöjligheter på Viking Line M/S Mariella
Ukkonen, Johanna (2014)
Ukkonen, Johanna
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405127346
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405127346
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää mitä toimenpiteitä kannattaa tehdä, jotta myyntiluvut nousisivat Viking Linen M/S Mariellan Cava baarissa. Tarkoi-tuksena on kerätä parannusehdotuksia joita yhtiö voi hyödyttää tulevaisuudessa. Teoria käsittelee aiheita kuten lisäarvoa asiakkaalle ja asiakkaan kokemus, jotta saisi paremman ymmärryksen siitä, mitä asiakas haluaa. Teoria keskittyy myös palvelujen markkinointiin ja selvittää mitä palveluyrityksen kannattaa tehdä nos-taakseen palvelun laatua. Kvalitatiivinen metodi ja seimistrukturoidut haastatte-lukysymykset valittiin, koska tutkimuksessa keskitytään vastaajien kokemuksiin ja mielipiteisiin. Saadakseen laajempi käsitys ongelmasta haastattelut tapahtui sekä Viking Linen asiakkaiden että henkilökunnan kanssa. Myös havaintoja Ca-va baarissa on suoritettu. Tutkimuksen tulokset ovat konkreettisia parannuseh-dotuksia, joita voidaan toteuttaa Cava baarissa Viking Linen M/S Mariellalla. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että sekä baarin markkinoinnissa että asiakas-tyytyväisyydessä on parantamisen varaa, muun muassa yritys voi keskittyä segmentoituun markkinointiin sekä henkilökunnan tuotetietoon, koska tutkimus osoittaa, että asiakkaat arvostavat laadukasta palvelua ja ja haluaa tietää lisää tuotteista. Yritys tutustuu tutkimustyöhön ja päättää mitkä ehdotukset he haluai-sivat toteuttaa liiketoiminnassaan.