STING -kiinteistöautomaation oppimisympäristön opetusharjoituksien ja -tehtävien kehittäminen
Virtanen, Jukka; Mynttinen, Juri (2014)
Virtanen, Jukka
Mynttinen, Juri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404104151
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404104151
Tiivistelmä
Kehittämishankkeen tarkoituksena on Sting -kiinteistöautomaation oppiympäristön hyödyntäminen ja saada siihen käyttöön uusia harjoitustehtäviä. Harjoitustehtäviä on tarkoitus käyttää Sting –kiinteistöautomaation oppimisympäristössä niin paikallisesti, kuin internetin välityksellä www.Stingnet.fi –sivuston kautta etäkäyttönä ja etätehtävinä. Harjoitustehtäviä on tarkoitus hyödyntää talotekniikan
eri koulutusaloilla oppimisen välineenä sekä lähentää ja rohkaista opiskelijoita käyttämään nykyaikaista kiinteistöautomaatio laitteistoja paikallisesti ja myös etäkäyttönä.
Sting –kiinteistöautomaation oppimisympäristö on ollut TAKKilla toiminnassa jo vuodesta 2007. Siihen tuli tarve, kun kouluttajat keskustelivat kiinteistöautomaation oppimisympäristön saamiseksi TAKKiin. Sen myötä tuli tarve kehittää harjoitustehtäviä, joiden avulla opiskelijat voivat entistä paremmin opiskella kiinteistöautomaatiota ja sen käyttämistä. Ja ajatuksena oli oppimisympäristön käyttäminen
omatoimiseen ja itseohjautuvaan opiskeluun, vaikka kotoa käsin. Kouluttajilla on ollut omia harjoitustehtäviä, mutta ne on ollut lähinnä vain heidän omassa käytössään ja nyt niistä on tarkoitus saada ”tehtäväpankki” Stingin internet sivustolle.
eri koulutusaloilla oppimisen välineenä sekä lähentää ja rohkaista opiskelijoita käyttämään nykyaikaista kiinteistöautomaatio laitteistoja paikallisesti ja myös etäkäyttönä.
Sting –kiinteistöautomaation oppimisympäristö on ollut TAKKilla toiminnassa jo vuodesta 2007. Siihen tuli tarve, kun kouluttajat keskustelivat kiinteistöautomaation oppimisympäristön saamiseksi TAKKiin. Sen myötä tuli tarve kehittää harjoitustehtäviä, joiden avulla opiskelijat voivat entistä paremmin opiskella kiinteistöautomaatiota ja sen käyttämistä. Ja ajatuksena oli oppimisympäristön käyttäminen
omatoimiseen ja itseohjautuvaan opiskeluun, vaikka kotoa käsin. Kouluttajilla on ollut omia harjoitustehtäviä, mutta ne on ollut lähinnä vain heidän omassa käytössään ja nyt niistä on tarkoitus saada ”tehtäväpankki” Stingin internet sivustolle.