CCT-konferenssin markkinointiviestintäsuunnitelma
Tyynysniemi, Sara (2014)
Tyynysniemi, Sara
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404104127
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404104127
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tuottaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa kesällä 2014 järjestettävälle markkinoinnin alan konferenssille markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka markkinointiviestintätoimenpiteet ovat digitaalisesti toteutettavia. Kesäkuussa järjestettävä konferenssi keskittyy kuluttajakäyttäytymisteoriaan (Consumer Culture Theory).
Markkinointiviestintäsuunnitelma pohjautuu pitkälti tekijän omiin havaintoihin, keskusteluihin ja kokemuksiin ajalta, jolloin hän työskenteli Kauppakorkeakoulussa. Lisäksi suunnitelman taustalla vaikuttaa myös opinnäytetyön raportissa esitelty teoriapohja, joka käsittelee aiheen kannalta keskeisimpiä teorioita eli markkinointiviestintää ja sen suunnittelua, digitaalista markkinointia sekä tapahtumamarkkinointia.
Opinnäytetyössä tuotetun produktin eli markkinointiviestintäsuunnitelman päätavoite on pyrkiä vaikuttamaan järjestettävän tapahtuman osallistujamäärään niin, että konferenssissa olisi mahdollisimman suuri osanotto. Epäsuorempina tavoitteina voidaan pitää myös Aalto-yliopiston tunnettuuden kasvattamista kansainvälisesti sekä akateemisen tutkimustyön tunnetuksi tekemistä ja edelleen markkinoinnin aseman vahvistamista liike-elämässä.
Opinnäytetyön aihe on kohdesidonnainen ja markkinointiviestinnän suunnittelu on rajattu koskemaan vain yhtä tapahtumaa. Työssä käsiteltävät digitaalisen markkinoinnin toimenpiteet on kuitenkin pyritty esittämään niin, että niitä on osittain mahdollista hyödyntää myös muiden tapahtumien markkinoinnissa ja ne on suunniteltu vastaamaan toimintaympäristön asettamiin haasteisiin.
Valmis produkti on konkreettinen ja heti käytettävissä oleva markkinointiviestintäsuunnitelma. Suunnitelma on joustava, sillä siitä on mahdollista hyödyntää tarvittaessa myös vain satunnaisia osia. Näin ollen toimeksiantaja voikin valita markkinointitoimenpiteitä käyttöönsä haluamansa verran.
Opinnäytetyö on aloitettu kesällä 2013 ja se on valmistunut alkutalvella 2014.
Markkinointiviestintäsuunnitelma pohjautuu pitkälti tekijän omiin havaintoihin, keskusteluihin ja kokemuksiin ajalta, jolloin hän työskenteli Kauppakorkeakoulussa. Lisäksi suunnitelman taustalla vaikuttaa myös opinnäytetyön raportissa esitelty teoriapohja, joka käsittelee aiheen kannalta keskeisimpiä teorioita eli markkinointiviestintää ja sen suunnittelua, digitaalista markkinointia sekä tapahtumamarkkinointia.
Opinnäytetyössä tuotetun produktin eli markkinointiviestintäsuunnitelman päätavoite on pyrkiä vaikuttamaan järjestettävän tapahtuman osallistujamäärään niin, että konferenssissa olisi mahdollisimman suuri osanotto. Epäsuorempina tavoitteina voidaan pitää myös Aalto-yliopiston tunnettuuden kasvattamista kansainvälisesti sekä akateemisen tutkimustyön tunnetuksi tekemistä ja edelleen markkinoinnin aseman vahvistamista liike-elämässä.
Opinnäytetyön aihe on kohdesidonnainen ja markkinointiviestinnän suunnittelu on rajattu koskemaan vain yhtä tapahtumaa. Työssä käsiteltävät digitaalisen markkinoinnin toimenpiteet on kuitenkin pyritty esittämään niin, että niitä on osittain mahdollista hyödyntää myös muiden tapahtumien markkinoinnissa ja ne on suunniteltu vastaamaan toimintaympäristön asettamiin haasteisiin.
Valmis produkti on konkreettinen ja heti käytettävissä oleva markkinointiviestintäsuunnitelma. Suunnitelma on joustava, sillä siitä on mahdollista hyödyntää tarvittaessa myös vain satunnaisia osia. Näin ollen toimeksiantaja voikin valita markkinointitoimenpiteitä käyttöönsä haluamansa verran.
Opinnäytetyö on aloitettu kesällä 2013 ja se on valmistunut alkutalvella 2014.