Verkostoitumistapahtumat nuoren yrittäjän tukena : case Get Together
Sydänheimo, Anna (2014)
Sydänheimo, Anna
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402252630
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402252630
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa verkostoitumistapahtumien tarpeellisuutta ja niiden tuomaa lisäarvoa nuorille yrittäjille. Opinnäytetyössä tutkitaan keväällä 2013 järjestettyä nuorten yrittäjien valtakunnallista tapahtumaa, Get Togetheriä ja kartoitetaan osallistujien tyytyväisyyttä tapahtuman organisointiin.
Aluksi teoriaosassa paneudutaan siihen, mitä verkostoituminen käsitteenä on, miten se liittyy yrittäjyyteen ja käydään läpi verkostoitumisen prosessia. Seuraavaksi teoriaosassa käsitellään Suomen Yrittäjiä, ja sen alla toimivaa valtakunnallista nuorten yrittäjien verkostoa.
Tutkimus toteutettiin osittain kvalitatiivisena ja osittain kvantitiivisena tutkimuksena. Kyselylomake lähetettiin kaikille kevään Get Togetheriin osallistuneille. Tuloksia analysoitiin päättelemällä induktiivisesti.
Tutkimus osoitti, että verkostoitumistapahtumat ovat erittäin tärkeitä nuorille yrittäjille. Tutkimuksen mukaan nuoret yrittäjät arvostavat kasvokkain tapahtuvaa tapaamista enemmän kuin verkostoitumista sosiaalisessa mediassa. Suomen Yrittäjille ja erityisesti Nuorille Yrittäjille tämä tutkimus osoittaa, että verkostoitumistapahtumille on kysyntää.
Aluksi teoriaosassa paneudutaan siihen, mitä verkostoituminen käsitteenä on, miten se liittyy yrittäjyyteen ja käydään läpi verkostoitumisen prosessia. Seuraavaksi teoriaosassa käsitellään Suomen Yrittäjiä, ja sen alla toimivaa valtakunnallista nuorten yrittäjien verkostoa.
Tutkimus toteutettiin osittain kvalitatiivisena ja osittain kvantitiivisena tutkimuksena. Kyselylomake lähetettiin kaikille kevään Get Togetheriin osallistuneille. Tuloksia analysoitiin päättelemällä induktiivisesti.
Tutkimus osoitti, että verkostoitumistapahtumat ovat erittäin tärkeitä nuorille yrittäjille. Tutkimuksen mukaan nuoret yrittäjät arvostavat kasvokkain tapahtuvaa tapaamista enemmän kuin verkostoitumista sosiaalisessa mediassa. Suomen Yrittäjille ja erityisesti Nuorille Yrittäjille tämä tutkimus osoittaa, että verkostoitumistapahtumille on kysyntää.