Haussa uudet Troijalaiset : cheerleadingin alkeiskurssin jäsenrekrytointi
Ravantti, Anna (2013)
Ravantti, Anna
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319708
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319708
Tiivistelmä
Kaksiosaisen opinnäytetyön toinen osa ”Haussa uudet Troijalaiset” tarkastelee nuorten mielenkiinnon kohteita tänä päivänä ja ottaa oppia salibandysta. Opinnäytetyössä vertaillaan ja etsitään kysymyksiä siihen, miten salibandysta tuli niin suosittu ja miten se onnistui 20 vuoden aikana kasvattamaan harrastamääräänsä satoihin tuhansiin. Tässä työssä ollaan kasvotusten nykypäivän haasteiden kanssa. Harrastus maksaa ja harrastajien maksamat harrastusmaksut ovat lähes ainoa tulonlähde harrastuksen järjestäjälle eli urheiluseuralle. – Miten saada nuori sitoutumaan asetettuihin tavoitteisiin? Kolmannessa kappaleessa selvitän tarkemmin Trojansin kohdeyleisöä ja sitä miten viesti löytää perille kohdeyleisön luo. Olen selvittänyt myös Trojansin cheerleading harrastusyksikön tämänhetkisen swot-analyysin, jossa käyn läpi yksitellen harrastusyksikön tämän hetkisiä heikkouksia, uhkia, mahdollisuuksia ja vahvuuksia. Viides kappale listaa myös niitä etuja mitä liikunnallinen ryhmässä harrastaminen tuo harrastajalleen. Nämä ovat yleishyödyllisiä ja terveyttä edistäviä etuja, joita pääsee hyödyntämään esimerkiksi myöhemmin työelämässä. Kuudennessa kappaleessa käyn tarkemmin läpi sitä millä markkinointikeinoilla seura voi tavoittaa kohdeyleisönsä. Keinoissa painoarvo on joko ilmaisessa tavassa mainostaa tai mahdollisimman edullisissa. Olen myös käsitellyt tuotteistamista ja sen tärkeyttä. Markkinointikeinoissa on huomioitu kurssin ajankohta, muuttuva mobilisoitu - ja sosiaalisen median täyttämä nyky-yhteiskunta sekä koulujen ja kauppakeskusten tärkeä yhteistyö urheiluseuran kanssa.