Sokos Wiklundin mobiilikanta-asiakaskortti
Aaltonen, Emilia (2013)
Aaltonen, Emilia
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013082714800
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013082714800
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millainen Sokos Wiklundin mobiilikanta-asiakaskortti on ja miten sitä voi markkinoida. Mobiilikanta-asiakaskortin tapaiset mobiilisovellukset ovat tulleet yrityksille entistä tärkeämmiksi ja tavoitteena on selvittää, miten niitä kannattaisi markkinoida ja ylläpitää paremman asiakasuskollisuuden saamiseksi.
Työssä tarkkailtiin ja tehtiin omakohtaisia huomioita yritysten erilaisista mobiilikanta-asiakaskorteista. Tarkkailu tapahtui hankkimalla erilaisia mobiilikanta-asiakaskortteja. Lisäksi Sokos Wiklundin asiakkaille tehtiin tutkimus, jossa selvitettiin mielipiteitä sekä mobiilikanta-asiakaskortin jo hankkineilta että niiltä, joilla sitä ei vielä ole. Asiakastutkimuksessa eriteltiin näiden molempien ryhmien vastauksia parhaimman tuloksen saamiseksi.
Tulokset tutkimuksesta olivat mielenkiintoisia ja antoivat paljon lisätietoa asiakkaiden mielipiteistä, kuten siitä, että tarjouksia saisi päivittää useammin kuin kerran kuussa. Lisäksi tulokset olivat pääosin positiivisia Sokos Wiklundin mobiilikanta-asiakaskorttia kohtaan, sillä asiakkaat pitivät varsinkin mobiilisovelluksen toimivuudesta.
Opinnäytetyön päätelminä voidaan todeta, että Sokos Wiklundin mobiilikanta-asiakaskortti on pääosin erittäin onnistunut ja asiakkaiden mieleen. Uusista eduista pitäisi asiakkaiden mielestä kuitenkin tulla ilmoitusta esimerkiksi tekstiviestitse. Myös järjestelmällisempi asiakkaan ostosten seuranta on tarpeen, jotta edut pystytään paremmin kohdistamaan asiakkaita miellyttäviksi.
Työssä tarkkailtiin ja tehtiin omakohtaisia huomioita yritysten erilaisista mobiilikanta-asiakaskorteista. Tarkkailu tapahtui hankkimalla erilaisia mobiilikanta-asiakaskortteja. Lisäksi Sokos Wiklundin asiakkaille tehtiin tutkimus, jossa selvitettiin mielipiteitä sekä mobiilikanta-asiakaskortin jo hankkineilta että niiltä, joilla sitä ei vielä ole. Asiakastutkimuksessa eriteltiin näiden molempien ryhmien vastauksia parhaimman tuloksen saamiseksi.
Tulokset tutkimuksesta olivat mielenkiintoisia ja antoivat paljon lisätietoa asiakkaiden mielipiteistä, kuten siitä, että tarjouksia saisi päivittää useammin kuin kerran kuussa. Lisäksi tulokset olivat pääosin positiivisia Sokos Wiklundin mobiilikanta-asiakaskorttia kohtaan, sillä asiakkaat pitivät varsinkin mobiilisovelluksen toimivuudesta.
Opinnäytetyön päätelminä voidaan todeta, että Sokos Wiklundin mobiilikanta-asiakaskortti on pääosin erittäin onnistunut ja asiakkaiden mieleen. Uusista eduista pitäisi asiakkaiden mielestä kuitenkin tulla ilmoitusta esimerkiksi tekstiviestitse. Myös järjestelmällisempi asiakkaan ostosten seuranta on tarpeen, jotta edut pystytään paremmin kohdistamaan asiakkaita miellyttäviksi.