Trendikkäät ripset, brändikäs yritys : Tmi Katariina Sjögren, yrityksen kasvojenkohotus brändi-ideologiaa hyödyntäen
Salli, Sonja (2013)
Salli, Sonja
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052711006
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052711006
Tiivistelmä
Tmi Katariina Sjögren on perustettu vuonna 2010 kauneudenhoitoalan ammattilaisen Katariina Sjögrenin toimesta. Koulutuksensa Helsingissä hankkinut Katariina perusti hoitolansa Poriin, jossa hän on edennyt vuokra-asunnostaan omaan liiketilaan. Yritykselle ei ole tehty markkinointisuunnitelmaa tai visuaalista ilmettä. Omaan mukavuusalueeseen jäänyt yritys kaipasi todellista uudistusta. Tämän opinnäytetyön tehtävänä oli siis luoda yritykselle brändi-ideologiaa hyödyntämällä uusi ulkokuori ja sisältö. Ulkokuorella tarkoitan graafista sekä visuaalista identiteettiä ja sisällöllä yrityksen henkeä sekä tarinaa.
Opinnäytetyössäni hyödynsin kiinnostustani graafiseen suunnitteluun ja visuaalista silmää. Lähdin liikkeelle luomalla mielikuvan olemassa olevasta yrityksestä ja sen pohjasta. Teoriapohjana käytin kirjallisuutta muun muassa markkinoinnin, graafisen suunnittelun, visuaalisen markkinoinnin sekä brändäyksen alueilta. Adobe CS Indesignilla ja Photoshopilla suunnittelen markkinointimateriaalit.
Työssä halusin korostaa toimeksiantoyrityksen parhaita puolia sekä tuoda yrittäjän erikoistumista esille. Tavoitteena oli luoda kokonaisuus, joka erottuisi sekä herättäisi huomiota alueen muista yrityksistä omalla ammattitaidolla sekä erikoistumisella trendikkääseen palveluun.
Työn haasteena oli yhdistää teoriaa ja luovuutta sopivassa suhteessa, sekä vetää raja sopivaan kohtaan kun kyseessä olivat laajat aihealueet. Toimeksiantajan antamat vapaat kädet tuottivat lisähaastetta rajanvetämiseen.
Lopputuloksena saatiin kokonaisvaltaisen muutoksen läpikäynyt yritys. Brändi-ideologiaa hyödyntämällä yritys sai uuden ilmeen ja siihen sopivan tarinan. Yrityksen olemassa olevat mielikuvat puettiin brändikkääksi kokonaisuudeksi.
Opinnäytetyössäni hyödynsin kiinnostustani graafiseen suunnitteluun ja visuaalista silmää. Lähdin liikkeelle luomalla mielikuvan olemassa olevasta yrityksestä ja sen pohjasta. Teoriapohjana käytin kirjallisuutta muun muassa markkinoinnin, graafisen suunnittelun, visuaalisen markkinoinnin sekä brändäyksen alueilta. Adobe CS Indesignilla ja Photoshopilla suunnittelen markkinointimateriaalit.
Työssä halusin korostaa toimeksiantoyrityksen parhaita puolia sekä tuoda yrittäjän erikoistumista esille. Tavoitteena oli luoda kokonaisuus, joka erottuisi sekä herättäisi huomiota alueen muista yrityksistä omalla ammattitaidolla sekä erikoistumisella trendikkääseen palveluun.
Työn haasteena oli yhdistää teoriaa ja luovuutta sopivassa suhteessa, sekä vetää raja sopivaan kohtaan kun kyseessä olivat laajat aihealueet. Toimeksiantajan antamat vapaat kädet tuottivat lisähaastetta rajanvetämiseen.
Lopputuloksena saatiin kokonaisvaltaisen muutoksen läpikäynyt yritys. Brändi-ideologiaa hyödyntämällä yritys sai uuden ilmeen ja siihen sopivan tarinan. Yrityksen olemassa olevat mielikuvat puettiin brändikkääksi kokonaisuudeksi.