Markkinointiviestintäsuunnitelma Varte Oy
Rautiainen, Roope (2013)
Rautiainen, Roope
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304033875
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304033875
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointiviestintäsuunnitelma rakennusliike Varte Oy:lle. Varte Oy on kouvolalainen asunnontuottaja sekä -myyjä, jonka toiminta-alueena on Kaakkois-Suomi, Päijät-Häme sekä Uusimaa.
Varte Oy:lle ei ole aiemmin laadittu markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena on laatia yritykselle markkinointiviestintäsuunnitelma pääkaupunkiseudun kerrostaloasunnoille, jonka avulla yrityksen tunnettuus kerrostaloasuntojen myyjänä paranee.
Opinnäytetyössä selvitettiin teorian avulla markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin kulkua. Työssä keskityttiin etenkin markkinointiviestinnän keinoihin. Opinnäytetyössä tehtiin Varte Oy:n lähtökohta-analyysit, joiden pohjalta markkinointiviestintäsuunnitelma laadittiin. Suunnitelmassa ehdotettiin toimenpiteitä budjettiin ja sen seurantaan, integroituun sanomaan sekä markkinointiviestinnän keinoihin.
Työn tuloksena on markkinointiviestintäsuunnitelma Varte Oy:n pääkaupunkiseudun kerrostaloasunnoille, minkä pohjalta yritys voi kehittää sekä toteuttaa kuluttajille kohdistuvaa viestintää.
Varte Oy:lle ei ole aiemmin laadittu markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena on laatia yritykselle markkinointiviestintäsuunnitelma pääkaupunkiseudun kerrostaloasunnoille, jonka avulla yrityksen tunnettuus kerrostaloasuntojen myyjänä paranee.
Opinnäytetyössä selvitettiin teorian avulla markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin kulkua. Työssä keskityttiin etenkin markkinointiviestinnän keinoihin. Opinnäytetyössä tehtiin Varte Oy:n lähtökohta-analyysit, joiden pohjalta markkinointiviestintäsuunnitelma laadittiin. Suunnitelmassa ehdotettiin toimenpiteitä budjettiin ja sen seurantaan, integroituun sanomaan sekä markkinointiviestinnän keinoihin.
Työn tuloksena on markkinointiviestintäsuunnitelma Varte Oy:n pääkaupunkiseudun kerrostaloasunnoille, minkä pohjalta yritys voi kehittää sekä toteuttaa kuluttajille kohdistuvaa viestintää.