Asiakas- ja tuoterekisterin suunnittelu ja toteutus : Case: Insinööritoimisto Peltomäki Oy
Raudsepp, Silver (2012)
Raudsepp, Silver
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012081913169
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012081913169
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen produkti, jonka toimeksiantaja on Järvenpäässä sijaitseva rakennusalan yritys, Insinööritoimisto Peltomäki Oy. Työn tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa yritykselle asiakas-ja tuoterekisteri.
Työ koostuu kahdesta osasta, asiakasrekisterin toteutuksesta ja yrityksen oman tuoterekisterin toteutuksesta Datamike taloushallinto ohjelmalla.
Produktin tavoitteena oli parantaa yrityksen asiakashallintaa ja pitää rekisteriä omassa varastossa olevista tuotteista. Tavoitteena oli suorittaa inventaario ja koota hajalla olevat tiedot yhteen tietokantaan joka olisi helposti päivitettävissä ja helposti saatavilla.
Työn viitekehys sisältää sähköisen taloushallintoa ja asiakashallintaa koskevaa tietoa, johon projektin toteuttaminen pohjautuu.
Empiirinen osa käsittelee projektin etenemistä suunnittelusta toteuttamiseen ja raportti loppuu johtopäätöksiin ja kehitysehdotuksiin. Projektille asetetut tavoitteet saavutettiin ja tietokanta valmistui toukokuussa 2012. Asiakas- ja tuoterekisterin voidaan katsoa parantaneen yrityksen toimintaa.
Työ koostuu kahdesta osasta, asiakasrekisterin toteutuksesta ja yrityksen oman tuoterekisterin toteutuksesta Datamike taloushallinto ohjelmalla.
Produktin tavoitteena oli parantaa yrityksen asiakashallintaa ja pitää rekisteriä omassa varastossa olevista tuotteista. Tavoitteena oli suorittaa inventaario ja koota hajalla olevat tiedot yhteen tietokantaan joka olisi helposti päivitettävissä ja helposti saatavilla.
Työn viitekehys sisältää sähköisen taloushallintoa ja asiakashallintaa koskevaa tietoa, johon projektin toteuttaminen pohjautuu.
Empiirinen osa käsittelee projektin etenemistä suunnittelusta toteuttamiseen ja raportti loppuu johtopäätöksiin ja kehitysehdotuksiin. Projektille asetetut tavoitteet saavutettiin ja tietokanta valmistui toukokuussa 2012. Asiakas- ja tuoterekisterin voidaan katsoa parantaneen yrityksen toimintaa.