Marketing Communication Research on Angry Birds Merchandise in China
Qin, Ziyin (2012)
Qin, Ziyin
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061112411
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061112411
Tiivistelmä
Pelejä ja sarjakuvalehtiä ovat uuden teollisuuden kauppatavaroita ja ne voivat luoda suuria etuja yrityksille. Tämän tutkielman päätavoite on toimittaa asiaankuuluvat tiedot markkinointiviestinnästä Kiinassa Rovioon koska Angry Birds käynnistetään kohta Kiinassa. Angry Birds kauppatavaroiden esittäminen on merkittävä ongelma koska Kiinassa on niin monta mahdollista asiakasta ja Kiinan markkinointiympäristö on myös uusi heille. Tutkimuksen tarkoitus on selvittää esimerkiksi kiinalaisten asiakkaiden asenteita Angry Birdsiin. Tärkeimmät aiemmat tutkimukset ovat: 1. Markkinointiviestintä ja edistämisen työkalut; 2. Ympäristövaikutukset Kiinan markkinoille; 3. Markkinointiviestinnän prosessi; 4. Angry Birds kauppatavaroiden edistäminen. Tutkimus on tehty kyselylomakemuodossa ja se on toimitettu vastaajille Internetin kautta. Kyselylomake sisältää kolme osaa. 1. Perustiedot; 2. Asenne markkinointiviestintään ja myynninedistämisen työkaluihin; 3. Angry Birds kauppatavaroiden tietoisuus. Toisessa osassa tavoitteena on koota yleistä tietoa ja kolmannessa osassa erikoistietoa.