Markkinoinnin tehostaminen: Majvikin Jugendlinna, yksilöllinen hääjuhlapaikka
Pahkala, Teija (2012)
Pahkala, Teija
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060611941
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060611941
Tiivistelmä
Kokous- ja kongressihotelli Majvik on Kirkkonummella toimiva yritys. Majvikin pääliiketoimintaa on kokous- ja kongressitoiminta sekä siihen liittyvät majoitus- ja ravintolapalvelut. Majvikin Jugendlinna toimii tilausravintolana. Tässä opinnäytetyössä on tarkasteltu yrityksen nykyisiä markkinointitoimia yritysasiakkaille sekä etsitty vaihtoehtoja markkinoida Jugendlinnaa yksityisasiakkaille erityisesti hääjuhlatilana.
Hääjuhla on aina yksilöllinen ja niin ovat juhlapaikatkin. Majvikin Jugendlinna suo mahdollisuuden pienellekin hääseurueelle juhlia yksityisesti ilman, että muita asiakkaita on samassa juhlatilassa. Minimihenkilömääräsuositus on 20. Monessa juhlapaikassa hääjuhlia voi olla samaan aikaan juhlimassa useampikin seurue. Jugendlinna sisätiloineen ja ulkoalueineen antaa loisteliaat puitteet perhejuhlalle, seurue on kuin ”kotonaan”.
Opinnäytetyössä on tarkasteltu nykyisin käytössä olevien markkinointitoimien soveltuvuutta hääjuhlatilan markkinointiin, niiden parempaa hyödyntämistä sekä etsitty uusia keinoja mm sosiaalisen median hyödyntämisen kautta.
Uudet markkinointitoimet toteutetaan koko henkilöstön voimin, jokainen henkilökuntaan kuuluva markkinoi asiakaspalvelutilanteessa olemassa olevia tuotteita ja palveluita.
Markkinoinnin vuosikello antaa hyvän kehyksen markkinointitoimien ajoittamiselle. Opinnäytetyö on tehty produktina eli toiminnallisena ja työn tuloksena on löydetty uusia toteuttamiskelpoisia ideoita hääjuhlatilan markkinointiin. Hääjuhlan suunnittelu ja toteutus on projekti, johon tarvitaan asiantuntijapalveluita eli myynnin sekä tilaustarjoilun tuotetuntemusta.
Hääjuhla on aina yksilöllinen ja niin ovat juhlapaikatkin. Majvikin Jugendlinna suo mahdollisuuden pienellekin hääseurueelle juhlia yksityisesti ilman, että muita asiakkaita on samassa juhlatilassa. Minimihenkilömääräsuositus on 20. Monessa juhlapaikassa hääjuhlia voi olla samaan aikaan juhlimassa useampikin seurue. Jugendlinna sisätiloineen ja ulkoalueineen antaa loisteliaat puitteet perhejuhlalle, seurue on kuin ”kotonaan”.
Opinnäytetyössä on tarkasteltu nykyisin käytössä olevien markkinointitoimien soveltuvuutta hääjuhlatilan markkinointiin, niiden parempaa hyödyntämistä sekä etsitty uusia keinoja mm sosiaalisen median hyödyntämisen kautta.
Uudet markkinointitoimet toteutetaan koko henkilöstön voimin, jokainen henkilökuntaan kuuluva markkinoi asiakaspalvelutilanteessa olemassa olevia tuotteita ja palveluita.
Markkinoinnin vuosikello antaa hyvän kehyksen markkinointitoimien ajoittamiselle. Opinnäytetyö on tehty produktina eli toiminnallisena ja työn tuloksena on löydetty uusia toteuttamiskelpoisia ideoita hääjuhlatilan markkinointiin. Hääjuhlan suunnittelu ja toteutus on projekti, johon tarvitaan asiantuntijapalveluita eli myynnin sekä tilaustarjoilun tuotetuntemusta.