Vientimarkkinointisuunnitelma PK-yritykselle
Dag, Pia (2012)
Dag, Pia
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060511763
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060511763
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Think Today -yrityksen mahdollisuuksia ja toimintatapoja vientimarkkinointia varten. Työssä tarkastellaan valittujen kohdemaiden markkinoita ja selvitetään, miten toimeksiantajayrityksen pitäisi hoitaa vientinsä ja vientimarkkinointinsa.
Opinnäytetyössä esitellään Think Today -yrityksen taustat ja olemassa olevat markkinat. Sen lisäksi selvitetään kohdemarkkinat, niiden nykyinen tila, kilpailutilanne sekä mahdolliset myyntikanavat ja markkinointikeinot.
Opinnäytetyössä käydään läpi tärkeitä tämän yrityksen tarvitsemia vientimenettelyjä ja viennin asiakirjoja kohdemarkkinoille vietäessä. Samoin pohditaan, mitä tärkeitä asioita on otettava huomioon, kun vientimarkkinointia suunnitellaan. Opinnäytetyön tekijä laati osana opinnäytetyötään Think Today -yritykselle vientimarkkinointisuunnitelman.
Opinnäytetyössä esitellään Think Today -yrityksen taustat ja olemassa olevat markkinat. Sen lisäksi selvitetään kohdemarkkinat, niiden nykyinen tila, kilpailutilanne sekä mahdolliset myyntikanavat ja markkinointikeinot.
Opinnäytetyössä käydään läpi tärkeitä tämän yrityksen tarvitsemia vientimenettelyjä ja viennin asiakirjoja kohdemarkkinoille vietäessä. Samoin pohditaan, mitä tärkeitä asioita on otettava huomioon, kun vientimarkkinointia suunnitellaan. Opinnäytetyön tekijä laati osana opinnäytetyötään Think Today -yritykselle vientimarkkinointisuunnitelman.