Puhtaanapitopalvelujen markkinointi osaksi kokonaispalvelujen markkinointia : Sodexo Dynamo Business Park
Kalliokoski, Kari (2012)
Kalliokoski, Kari
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052910556
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052910556
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin sopimuksella lounas-, kokous, ja puhtaanapitopalveluja tarjoavaan yritykseen jonka kasvutavoitteet ovat kokonaispalveluissa.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on saada yrityksen puhtaanapitopalvelujen markkinointi luonnolliseksi osaksi kokonaismarkkinointia. Tarkoituksena oli lisätä puhtaanapitopalvelujen saamisen tietoisuutta asiakkaiden keskuudessa sekä lisätä myyntiä. Tässä opinnäytetyössä pohditaan myös mitä eroja on siivousalan standardeilla laskettujen tarjousten ja ko. yrityksen omien tarjousten välillä ja kannattaako niitä muuttaa tai käyttää hyväksi markkinoinnissa.
Työssä käytettiin materiaalina yrityksen olemassa olevia markkinoinninvälineitä ja markkinointikuvia sekä yrityksen siivouskustannuslaskentaohjelmaa, jota verrattiin ATOPs / Lite -siivouskustannuslaskentaohjelmaan. Ohjelmien suora vertailu oli erittäin haastavaa.
Tässä opinnäytetyössä on myös materiaalia sekä yrityksen tunnuslukuja, jotka ovat salassa pidettäviä asioita, eivätkä siksi ole näkyvissä julkisesti luettavassa työssä. Piilotetut, salassapitovelvolliset asiat mainitaan aina tekstiosuudessa.
Työn lopussa pohditaan miten opinnäytetyötä voi käyttää jatkossa ja miten työtä kokonaispalvelujen saamiseksi luonnolliseksi osaksi yrityksen toimintatapoja kannattaa jatkaa.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on saada yrityksen puhtaanapitopalvelujen markkinointi luonnolliseksi osaksi kokonaismarkkinointia. Tarkoituksena oli lisätä puhtaanapitopalvelujen saamisen tietoisuutta asiakkaiden keskuudessa sekä lisätä myyntiä. Tässä opinnäytetyössä pohditaan myös mitä eroja on siivousalan standardeilla laskettujen tarjousten ja ko. yrityksen omien tarjousten välillä ja kannattaako niitä muuttaa tai käyttää hyväksi markkinoinnissa.
Työssä käytettiin materiaalina yrityksen olemassa olevia markkinoinninvälineitä ja markkinointikuvia sekä yrityksen siivouskustannuslaskentaohjelmaa, jota verrattiin ATOPs / Lite -siivouskustannuslaskentaohjelmaan. Ohjelmien suora vertailu oli erittäin haastavaa.
Tässä opinnäytetyössä on myös materiaalia sekä yrityksen tunnuslukuja, jotka ovat salassa pidettäviä asioita, eivätkä siksi ole näkyvissä julkisesti luettavassa työssä. Piilotetut, salassapitovelvolliset asiat mainitaan aina tekstiosuudessa.
Työn lopussa pohditaan miten opinnäytetyötä voi käyttää jatkossa ja miten työtä kokonaispalvelujen saamiseksi luonnolliseksi osaksi yrityksen toimintatapoja kannattaa jatkaa.