Social Media as a Tool of Marketing and Creating Brand awareness : Case study research
Miyungi Odhiambo, Christine Adhiambo (2012)
Miyungi Odhiambo, Christine Adhiambo
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239431
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239431
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on ilmiö, joka on mullistanut sen, kuinka yhtiöt kommunikoivat asiakkaidensa kanssa. Se on uusi tutkimus alue ja pikainen kirjallisuus selaus paljastaa, että siitä ei löydy montaa tutkimusta. Kuitenkin nämä muutamat tutkimukset ilman tieteellistä todistusaineistoa teollisuuden tietojen kanssa, ovat tulleet johtopäätökseen että sosiaalisen median esille tuleminen on johtanut perinteisen valtavirtaa edustavan markkinoinnin 'kuolemaan ja hautaamiseen. Tämä tutkimus on suunniteltu tutkimaan, onko sosiaalinen media tehokkaampi kuin perinteinen media tavaramerkin hallitsemisen näkökulmasta ja löytää toteutuksen haastet jotka tekevät siitä kaksipuolisen ilmiön, käyttäen tieteellistä tapaus tutkimuksen menetelmää. Tulokset, jotka esitellään tässä tutkimuksessa tulevat siihen lopputulokseen, että vaikka sosiaalinen media on tehokkaampi kuin jotkut perinteiset mainostamisen kanavat sitä ei voida toteuttaa erillään ilman sen laajennusta muiden perinteisten mainostamisen kanavien kanssa. Päätelmä tästä on, että sosiaalinen media ei voi yksistään luoda tavarmerkki tietoisuutta tai edes kehittää yritystoimintaa