Surfingturism i Hangö : Hangös image och marknadsföring ur surfingturismens synvinkel
Söderblom, Cathrine (2012)
Söderblom, Cathrine
Yrkeshögskolan Novia
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205107567
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205107567
Tiivistelmä
I dagens värld där kampen om turisterna är hård, är det viktigt för destinationen att tänka på hurudan bild den ger av sig samt hur imagen kan användas vid marknadsföringen.
Syftet med detta examensarbete är att undersöka hurudan image surfarna sprider om Hangö som destination, hur de fått den bilden av staden samt att få veta hur surfarna utifrån den bilden och de egna erfarenheterna förmedlar imagen av staden vidare. Meningen är att ta reda på om surfarna med sina bilder och berättelser på de sociala medierna kan vara till hjälp vid marknadsförandet av Hangö som turistdestination, och att utifrån det kunna föreslå hur Hangö kunde använda sig av surfarna i förmedlingen av stadens image. För att få en bättre uppfattning om hurudan image surfarna har, och ifall Hangö kan ha nytta av den vid marknadsföringen av staden som turistdestination, har jag utfört en kvalitativ undersökning med teori om marknadsföring och image som bakgrund.
Utifrån denna undersökning kan man säga att surfarna har en positiv image av Hangö som de förmedlar vidare på de sociala medierna, men surfarna anser att det fortfarande finns utvecklingsmöjligheter för staden. In today’s world where the competition for the tourists is fierce, it’s important for the destination to reflect upon the image that is given to the tourists and how this image can be used in the marketing.
The purpose of this paper is to examine the image that the surfers’ transmits about Hanko as a destination, how they have acquired the image and how this image of Hanko is forwarded onwards. The intention is to examine if the surfers’ pictures and stories on the social networks could be used by Hanko in the destination marketing and, based on the results, give suggestions how Hanko could use the surfers to transmit a positive image of Hanko. To gain a better understanding about the surfers’ image of Hanko and if Hanko can use this image in their marketing of the city as a tourist destination, I have conducted a quality survey based on theory about marketing and image.
The results showed that the surfers have a positive image of Hanko that is transmitted onwards on the social networks; however, the surfers feel that there are a few opportunities that can be developed further for the city.
Syftet med detta examensarbete är att undersöka hurudan image surfarna sprider om Hangö som destination, hur de fått den bilden av staden samt att få veta hur surfarna utifrån den bilden och de egna erfarenheterna förmedlar imagen av staden vidare. Meningen är att ta reda på om surfarna med sina bilder och berättelser på de sociala medierna kan vara till hjälp vid marknadsförandet av Hangö som turistdestination, och att utifrån det kunna föreslå hur Hangö kunde använda sig av surfarna i förmedlingen av stadens image. För att få en bättre uppfattning om hurudan image surfarna har, och ifall Hangö kan ha nytta av den vid marknadsföringen av staden som turistdestination, har jag utfört en kvalitativ undersökning med teori om marknadsföring och image som bakgrund.
Utifrån denna undersökning kan man säga att surfarna har en positiv image av Hangö som de förmedlar vidare på de sociala medierna, men surfarna anser att det fortfarande finns utvecklingsmöjligheter för staden.
The purpose of this paper is to examine the image that the surfers’ transmits about Hanko as a destination, how they have acquired the image and how this image of Hanko is forwarded onwards. The intention is to examine if the surfers’ pictures and stories on the social networks could be used by Hanko in the destination marketing and, based on the results, give suggestions how Hanko could use the surfers to transmit a positive image of Hanko. To gain a better understanding about the surfers’ image of Hanko and if Hanko can use this image in their marketing of the city as a tourist destination, I have conducted a quality survey based on theory about marketing and image.
The results showed that the surfers have a positive image of Hanko that is transmitted onwards on the social networks; however, the surfers feel that there are a few opportunities that can be developed further for the city.