Behovskartläggning av musikstudio i Vasa och Jakobstad med omnejd : Case: VVL Productions
Vikström, David (2011)
Vikström, David
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121518619
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121518619
Tiivistelmä
Lärdomsprovet har utförts åt VVL Productions ÖB. Undersökningen behandlar en behovskartläggning av musikstudior och dess tilläggstjänster i Vasa och Jakobstad med omnejd. Orsaken till varför undersökningen görs är att de tre aktörerna i VVL Productions ÖB länge lekt med tanken på att äga en musikstudio. Syftet med undersökningen är att få reda på vad framtidens musiker anser om behovet av en till musikstudio i området och även information om vilka tilläggstjänster som musikerna vill att ska finnas tillgängliga vid en studio. I teoridelen kommer jag att bland annat behandla teorier angående kundbehov, marknadsföring och situationsanalys. Den empiriska delen gjordes som en kvantitativ undersökning som jag delade ut i två skolor, Novia och Yrkesakademin. Sammanlagt svarade 41 respondenter. Enkäten bestod av 15 flervalsfrågor och 6 öppna frågor. I resultatet ser man att en stor majoritet av respondenterna är positivt inställda till en musikstudio. När det kommer till de två viktigaste tilläggstjänsterna hos VVL Productions hypotetiska studio så svarade även har majoriteten att de vill ha möjlighet till att hyra inspelningsutrustning. Dock så var det ganska jämnt mellan ja och nej sidan angående uthyrning av PA-system. This thesis was made for VVL Productions ÖB. The subject of the research is a needs assessment of a recording studio and its additional services in the Vaasa and Pietarsaari vicinity. The reason for this research is that the three players in VVL Productions ÖB want to setup a recording studio. The purpose of the survey is to find out what opinion the musicians of tomorrow are of a recording studio and also to find out which additional services the musicians want to be available at a recording studio. In the theory part I will cover theories regarding customer needs, situation analysis and marketing.
The empirical part was made using a quantitative survey that I handed out in two schools, Novia and Yrkesakademin. The total number of respondents was 41. The questionnaire consisted of 15 closed questions and 6 open questions. The result shows that the majority of the respondents are sympathetic to a recording studio. Regarding the two most important additional services at VVL Productions´ hypothetical studio the majority was in favour of leasing recording equipment. However, when it comes to leasing a PA-system it was very even between those who wanted to lease a PA-system and those who did not.
The empirical part was made using a quantitative survey that I handed out in two schools, Novia and Yrkesakademin. The total number of respondents was 41. The questionnaire consisted of 15 closed questions and 6 open questions. The result shows that the majority of the respondents are sympathetic to a recording studio. Regarding the two most important additional services at VVL Productions´ hypothetical studio the majority was in favour of leasing recording equipment. However, when it comes to leasing a PA-system it was very even between those who wanted to lease a PA-system and those who did not.