Asiakastyytyväisyystutkimus Kausalan Agrimarketille ja Multasormelle
Sormunen, Marjo (2011)
Sormunen, Marjo
Hämeen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121218069
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121218069
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Kausalan Agrimarketin ja Multasormen asiakastyytyväisyystutkimus. Työn tavoitteena on selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä nykyiseen myymälään ja siellä tapahtuneisiin muutoksiin. Tutkimuksen tarkoitus on myös selvittää osa-alueita, joita voitaisiin kehittää paremmin vastaamaan asiakkaiden toiveita.
Tutkimus suoritettiin heinäkuun 2011 lopulla Kausalan Agrimarketissa kyselytutkimuksena. Tutkimuslomakkeen täytti 60 henkilöä. Vastaukset käsiteltiin luottamuksellisesti ja kerättiin yhteen luoden tuloksista selkeät kaaviokuvat.
Tutkimuksen tuloksina voidaan esittää, että valtaosa asiakkaista on tyytyväisiä Kausalan Agrimarketin toimintaan ja muutokseen toimitiloissa. Agrimarketin ja Multasormen yhdistymistä voidaan täten pitää positiivisena ja kannattavana. Muutoksia kaivattiin eniten rautakaupan osalta, jonka valikoiman koettiin pienentyneen muutoksen myötä. Tulevaisuudessa tulisi kiinnittää enemmän huomiota tuotteiden riittävyyteen sekä asiakaspalvelun ripeyteen.
Tutkimus suoritettiin heinäkuun 2011 lopulla Kausalan Agrimarketissa kyselytutkimuksena. Tutkimuslomakkeen täytti 60 henkilöä. Vastaukset käsiteltiin luottamuksellisesti ja kerättiin yhteen luoden tuloksista selkeät kaaviokuvat.
Tutkimuksen tuloksina voidaan esittää, että valtaosa asiakkaista on tyytyväisiä Kausalan Agrimarketin toimintaan ja muutokseen toimitiloissa. Agrimarketin ja Multasormen yhdistymistä voidaan täten pitää positiivisena ja kannattavana. Muutoksia kaivattiin eniten rautakaupan osalta, jonka valikoiman koettiin pienentyneen muutoksen myötä. Tulevaisuudessa tulisi kiinnittää enemmän huomiota tuotteiden riittävyyteen sekä asiakaspalvelun ripeyteen.