Radisson Blu Hotel Oulu, Meriterassista lisäarvoa
Veijola, Mervi; Leskelä, Sanna (2011)
Veijola, Mervi
Leskelä, Sanna
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112114998
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112114998
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on Oulun Radisson Blu -hotellin Meriterassin toimintakuntoon saattamiseen tarvittavien edellytysten, mahdollisuuksien ja kustannusten kartoittaminen sekä toiminnan ideointi. Viitekehyksenä toimivaa lisäarvoa käsitellään teoriapohjalta sekä Meriterassin mahdollisuuksia lisäarvon tuottamiseen.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja hankkeistettu työ. Aineistoa on kerätty laadullisilla menetelmillä. Työtä varten on konsultaationa kerätty aineistoa hotellin esimiehiltä ja henkilökunnalta. Tämä on muodostanut pohjan ja raamit terassin käyttökunnon ja toiminnan ideointiin. Eri yritysten edustajilta on tiedusteltu terassin käyttökuntoonlaiton mahdollisuuksista ja alustavista kustannusarvioista. Opinnäytetyöhön on kerätty terassia koskevia asiakaspalautteita hotellin omasta asiakaspalautejärjestelmästä.
Opinnäytetyön tuloksena on selvitetty Meriterassin tämänhetkinen kunto ja käyttönkuntoonlaiton minimipanostus. Opinnäytetyössä esitellään eri vaihtoehtoja Meriterassin toimintakuntoon vaadittavista toimenpiteistä. Opinnäytetyöhön on koottu tietoa hotellista ja ravintola Toivon sekä Meriterassin historiasta ja toimintaideoista.
Haastattelujen ja asiakaspalautteiden perusteella opinnäytetyön aiheelle oli selkeästi tilausta. Hotellinjohtajan mukaan Meriterassi aiotaan kunnostaa ja avata käyttöön ensi kesänä, ainakin hotellin omille asiakkaille. Terassin toteutuksen valinnat ja käyttöönotto jäävät hotellin johdon päätettäväksi. Opinnäytetyö jää hotellin käyttöön työkaluksi Meriterassin käyttöönottoa suunniteltaessa.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja hankkeistettu työ. Aineistoa on kerätty laadullisilla menetelmillä. Työtä varten on konsultaationa kerätty aineistoa hotellin esimiehiltä ja henkilökunnalta. Tämä on muodostanut pohjan ja raamit terassin käyttökunnon ja toiminnan ideointiin. Eri yritysten edustajilta on tiedusteltu terassin käyttökuntoonlaiton mahdollisuuksista ja alustavista kustannusarvioista. Opinnäytetyöhön on kerätty terassia koskevia asiakaspalautteita hotellin omasta asiakaspalautejärjestelmästä.
Opinnäytetyön tuloksena on selvitetty Meriterassin tämänhetkinen kunto ja käyttönkuntoonlaiton minimipanostus. Opinnäytetyössä esitellään eri vaihtoehtoja Meriterassin toimintakuntoon vaadittavista toimenpiteistä. Opinnäytetyöhön on koottu tietoa hotellista ja ravintola Toivon sekä Meriterassin historiasta ja toimintaideoista.
Haastattelujen ja asiakaspalautteiden perusteella opinnäytetyön aiheelle oli selkeästi tilausta. Hotellinjohtajan mukaan Meriterassi aiotaan kunnostaa ja avata käyttöön ensi kesänä, ainakin hotellin omille asiakkaille. Terassin toteutuksen valinnat ja käyttöönotto jäävät hotellin johdon päätettäväksi. Opinnäytetyö jää hotellin käyttöön työkaluksi Meriterassin käyttöönottoa suunniteltaessa.