Strategic marketing plan for a hotel
Karppinen, Maarit (2011)
Karppinen, Maarit
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111014401
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111014401
Tiivistelmä
Opinnnäytetyön tavoitteena oli luoda strateginen markkinointisuunnitelma Hotellille X, joka on pieni yksityisessä omistuksessa oleva Hotelli Helsingissä. Teoriaosassa tarkastellaan matkailua ja markkinointia majoituspalveluiden tuottajien näkökulmasta; mitä haasteita majoituspalveluidentuottajat kohtaavat markkinoidessaan tuotteitaan ja minkälaisia suunnitelmia voidaan luoda markkinointitoimenpiteiden pitämiseksi ajan tasalla. Tutkimusosassa käytettiin kvalitatiivista, eli laadullista tutkimusmenetelmää. Tutkimusaineisto kerättiin teemahaastatteluilla käyttäen niin sanottua seimi-strukturoitua kyselykaavaketta. Haastateltavina olivat Hotelli X:n omistaja ja työntekijät. Tutkimuksen tulokset muodostavat strategisen markkinointisuunnitelman, jonka lopussa luodaan toimintasuunnitelma sille, miten Hotelli X:n pitäisi jatkaa markkinointitoimenpiteitään.