Sosiaalisen median strategia työnantajamielikuvan edistämiseksi : case: Sodexo Oy
Väistö, Kaisa-Maria (2011)
Väistö, Kaisa-Maria
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611193
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611193
Tiivistelmä
Kyseinen opinnäyte on tutkimus sosiaalisesta mediasta ja sen käyttömahdollisuuksista etenkin Suomessa. Tutkimus pyrkii esittämään rajatun määrän sovelluksia, jotka ovat hyvin tunnettuja suomalaisten käyttäjien keskuudessa. Tutkimuksen tarkoitus on löytää sopivat kanavat suomessa toimivalle palveluyritykselle, jotta he voisivat sosiaalisen median keinoin edistää työnantajamielikuvaansa.
Päätarkoituksena on tehdä sosiaalisen median strategia yritykselle, jolla ei vielä ole minkäänlaista toimintaa sen alustoilla. Tutkimuksessa perehdytään myös yritysimagoon, ja pohjustetaan seikkoja, jotka vaikuttavat mielikuviin yrityksistä.
Tutkimus osoittaa sosiaalisen median monipuolisuuden ja potentiaalisen hyödyn yrityksille, jotka suunnittelevat toimivansa jollain tutkimuksilla havainnoiduilla sosiaalisen median sovelluksilla. Tutkimuksen pääasiallinen tavoite on edistää toimeksiantajayrityksen imagoa sosiaalisen median keinoin. Strategai pyrkii antamaan heille valmiudet aloittaa imagoviestintä heidän pyrkimyksiään parhaiten palvelevilla sovelluksilla.
Tutkimuksessa suoritettiin myös kilpailija-analyysi Sodexo Finlandin kilpailijoista, joka vaikutti siihen, että valitut sovellukset löysivät tiensä strategiaan. Sosiaalisen median vauhdikas kehitys osoittaa strategian kannalta myös sen, että tehokkuus, sekä lyhyen aikavälin suunnitelmat ovat muuttuvan Internet ympäristön nykypäivää.
Päätarkoituksena on tehdä sosiaalisen median strategia yritykselle, jolla ei vielä ole minkäänlaista toimintaa sen alustoilla. Tutkimuksessa perehdytään myös yritysimagoon, ja pohjustetaan seikkoja, jotka vaikuttavat mielikuviin yrityksistä.
Tutkimus osoittaa sosiaalisen median monipuolisuuden ja potentiaalisen hyödyn yrityksille, jotka suunnittelevat toimivansa jollain tutkimuksilla havainnoiduilla sosiaalisen median sovelluksilla. Tutkimuksen pääasiallinen tavoite on edistää toimeksiantajayrityksen imagoa sosiaalisen median keinoin. Strategai pyrkii antamaan heille valmiudet aloittaa imagoviestintä heidän pyrkimyksiään parhaiten palvelevilla sovelluksilla.
Tutkimuksessa suoritettiin myös kilpailija-analyysi Sodexo Finlandin kilpailijoista, joka vaikutti siihen, että valitut sovellukset löysivät tiensä strategiaan. Sosiaalisen median vauhdikas kehitys osoittaa strategian kannalta myös sen, että tehokkuus, sekä lyhyen aikavälin suunnitelmat ovat muuttuvan Internet ympäristön nykypäivää.