Tilitoimistopalveluiden tarjonta ja saatavuus Yritys X:ssä
Hämäläinen, Tiina; Jukarainen, Jaana (2011)
Hämäläinen, Tiina
Jukarainen, Jaana
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105249412
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105249412
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme käsittelee tilitoimiston palveluiden tarjontaa ja saatavuutta. Opinnäytetyömme tavoitteena on selvittää, saavatko asiakkaat haluamaansa palvelua toimeksiantajamme tilitoimistossa. Tutkimusongelmamme on, kohtaako tilitoimiston palveluiden saatavuus ja tarjonta. Vastaavaa tutkimusta ei ole yrityksessä aikaisemmin tehty, joten tutkimus on toimeksiantajallemme tärkeä.
Viitekehyksemme käsittelee palveluiden tarjontaa, saatavuutta ja laatua. Käsittelimme tilitoimiston tarjoamia palveluja ja asiantuntijuutta, saatavuutta, palvelupakettia, markkinointia, kokonaislaatua ja asiakastyytyväisyyttä.
Käytimme tutkimuksessamme kvantitatiivista tutkimusmenetelmää sekä kvalitatiivisia kysymyksiä täydentämään ja syventämään kvantitatiivisia kysymyksiä. Toteutimme tutkimuksen kirjekyselynä. Lähetimme kyselyn kaikille yrityksen 53 asiakkaalle. Vastauksia palautui 32 kappaletta eli 60, 4 %.
Tutkimustulosten perusteella asiakkaat ovat tyytyväisiä Yritys X:n palvelutarjontaan. Tutkimustulosten mukaan tilitoimisto tarjoaa niitä palveluja, mitä asiakkaat haluavat. Vastaajat olivat myös tyytyväisiä palvelujen saatavuuteen. He pitävät yrityksen palvelua luotettavana, ystävällisenä ja ammattitaitoisena. Yritystä suositeltaisiin myös tuttaville. Tutkimuksen perusteella yritykseltä toivottaisiin lisää neuvontapalvelua, mikä on selkeä kehittämiskohde yritykselle.
Viitekehyksemme käsittelee palveluiden tarjontaa, saatavuutta ja laatua. Käsittelimme tilitoimiston tarjoamia palveluja ja asiantuntijuutta, saatavuutta, palvelupakettia, markkinointia, kokonaislaatua ja asiakastyytyväisyyttä.
Käytimme tutkimuksessamme kvantitatiivista tutkimusmenetelmää sekä kvalitatiivisia kysymyksiä täydentämään ja syventämään kvantitatiivisia kysymyksiä. Toteutimme tutkimuksen kirjekyselynä. Lähetimme kyselyn kaikille yrityksen 53 asiakkaalle. Vastauksia palautui 32 kappaletta eli 60, 4 %.
Tutkimustulosten perusteella asiakkaat ovat tyytyväisiä Yritys X:n palvelutarjontaan. Tutkimustulosten mukaan tilitoimisto tarjoaa niitä palveluja, mitä asiakkaat haluavat. Vastaajat olivat myös tyytyväisiä palvelujen saatavuuteen. He pitävät yrityksen palvelua luotettavana, ystävällisenä ja ammattitaitoisena. Yritystä suositeltaisiin myös tuttaville. Tutkimuksen perusteella yritykseltä toivottaisiin lisää neuvontapalvelua, mikä on selkeä kehittämiskohde yritykselle.