Marketing Strategy Study For Customized Humidors In East Ontario Area
Nykänen, Harri (2011)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105137881
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105137881
Tiivistelmä
Strategialla on monta määritelmää, mutta yleensä se yhdistetään asemointiin ja kilpailuetujen luomiseen. Strategian päätavoitteena on löytää asema markkinoilla ja luoda ylivoimaista kilpailuetua, jota kilpailijoilla ei ole. Voidaankin sanoa, että strategia on keino jolla vastustaja voitetaan. Strategian sisältö voi vaihdella paljon eri organisaatioiden välillä. Tässä strategiassa on käsitelty segmentointi, markkina-analyysi, asemointi ja kilpailuedut.
Normaalisti liiketoiminta perustuu ideaan ja ideat syntyvät intuitiosta. Siksi tarvitaan tutkimusta antamaan luotettavaa tietoa, koska päätökset, jotka perustuvat vain intuitioon, ovat riskialttiita. Yrityksellä From the Cherry Tree Ltd. oli ajatus mahdollisista humidormarkkinoista Ottawan ja Montrealin alueella, ja yrittäjällä on tavoitteena työllistää itsensä työpajassa lähtemättä muualle töihin. Siksi yritys tarvitsee tuotteen ja strategian päästäkseen tavoitteeseensa. Tämä tutkimus esittää markkinointistrategian pöytähumidorille.
Tutkimus alkaa segmentoinnilla. Hyvän segmentoinnin jälkeen markkina-analyysi on helppo tehdä, koska markkinat ja segmentti on mitattavissa. Markkinoiden koko ja kilpailijat voidaan nähdä hyvästä markkina-analyysista. Kun haastattelut antoivat tietoa kohderyhmän odotuksista tuotetta kohtaan, voidaan tehdä päätelmiä kilpailueduista. Kun kilpailijoiden tuotteet ja kohderyhmän odotukset ovat tiedossa, kokonaiskuva alkaa olla selvä. Koska kilpailijoiden tuotteet eivät täytä kaikkia kohderyhmän vaatimuksia, voidaan kilpailuetua luoda erilaistamalla tuotetta vastaamaan kysyntää.
Normaalisti liiketoiminta perustuu ideaan ja ideat syntyvät intuitiosta. Siksi tarvitaan tutkimusta antamaan luotettavaa tietoa, koska päätökset, jotka perustuvat vain intuitioon, ovat riskialttiita. Yrityksellä From the Cherry Tree Ltd. oli ajatus mahdollisista humidormarkkinoista Ottawan ja Montrealin alueella, ja yrittäjällä on tavoitteena työllistää itsensä työpajassa lähtemättä muualle töihin. Siksi yritys tarvitsee tuotteen ja strategian päästäkseen tavoitteeseensa. Tämä tutkimus esittää markkinointistrategian pöytähumidorille.
Tutkimus alkaa segmentoinnilla. Hyvän segmentoinnin jälkeen markkina-analyysi on helppo tehdä, koska markkinat ja segmentti on mitattavissa. Markkinoiden koko ja kilpailijat voidaan nähdä hyvästä markkina-analyysista. Kun haastattelut antoivat tietoa kohderyhmän odotuksista tuotetta kohtaan, voidaan tehdä päätelmiä kilpailueduista. Kun kilpailijoiden tuotteet ja kohderyhmän odotukset ovat tiedossa, kokonaiskuva alkaa olla selvä. Koska kilpailijoiden tuotteet eivät täytä kaikkia kohderyhmän vaatimuksia, voidaan kilpailuetua luoda erilaistamalla tuotetta vastaamaan kysyntää.