Tapahtumamarkkinointi yrityksen sisäisessä markkinoinnissa : Case: Louder Oy, tapahtuman tuottaminen Hewlett Packardille
Rouichi, Aidar (2011)
Rouichi, Aidar
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104013785
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104013785
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toimintakeskeinen opinnäytetyö, jossa tarkastelen ja kuvaan tapahtumamarkkinointia yrityksiin kohdennetun tapahtumamarkkinoinnin valossa. Työ tehtiin tapahtumanjärjestämisen hankkeena, joka suoritettiin Louder Oy:n toimeksiantona. Hankkeen tarkoituksena oli tuottaa Hewlett Packardille yksityistilaisuus sisäisen markkinoinnin tarkoituksiin. Hanke toteutettiin 3.1.2011-2.2.2011.
Toimintakeskeisen työn tarkoituksena oli tuottaa tietopaketti yritystapahtuman järjestämisestä. Päämääränä oli esittää ja tuoda esille niitä tapahtumamarkkinoinnin tekijöitä, jotka tekevät yritysten sisäisestä markkinoinnista toimivaa ja tehokasta. Lisäksi pyrin myös havainnollistamaan tapahtumamarkkinoinnin keinoja tuloksellisen sisäisen markkinoinnin luomisessa. Toiminnalliset kuvaukset teorian tukemana antavat eväitä tapahtuman järjestämiselle myös muihin tarkoituksiin, kuin sisäisen markkinoinnin tukemiseen ja rakentamiseen. Tarkastelun lähtökohtana toimi lähdekirjallisuus, työympäristöstä kerätty tieto, sekä oman toiminnan kautta reflektoidut havainnot. Työn kannalta ei ollut tarkoituksenmukaista käsitellä teoriaa vain yhtenä kokonaisuutena, vaan teoria pohjaa toiminnallista kuvausta läpi työn.
Hankkeelle asetetut tavoitteet saavutettiin suhteellisen hyvin. Tuloksena syntyi kokonaisvaltainen tietopaketti tapahtuman järjestämisestä. Löysin teorian ja toiminnan kautta tekijöitä, jotka rakentavat sisäisestä markkinoinnista tehokkaampaa. Lisäksi työ kuvaa vaihe vaiheelta sitä, mitkä tapahtumamarkkinoinnin elementit ja prosessit ovat rakentamassa yrityksen sisäistä markkinointia.
Toimintakeskeisen työn tarkoituksena oli tuottaa tietopaketti yritystapahtuman järjestämisestä. Päämääränä oli esittää ja tuoda esille niitä tapahtumamarkkinoinnin tekijöitä, jotka tekevät yritysten sisäisestä markkinoinnista toimivaa ja tehokasta. Lisäksi pyrin myös havainnollistamaan tapahtumamarkkinoinnin keinoja tuloksellisen sisäisen markkinoinnin luomisessa. Toiminnalliset kuvaukset teorian tukemana antavat eväitä tapahtuman järjestämiselle myös muihin tarkoituksiin, kuin sisäisen markkinoinnin tukemiseen ja rakentamiseen. Tarkastelun lähtökohtana toimi lähdekirjallisuus, työympäristöstä kerätty tieto, sekä oman toiminnan kautta reflektoidut havainnot. Työn kannalta ei ollut tarkoituksenmukaista käsitellä teoriaa vain yhtenä kokonaisuutena, vaan teoria pohjaa toiminnallista kuvausta läpi työn.
Hankkeelle asetetut tavoitteet saavutettiin suhteellisen hyvin. Tuloksena syntyi kokonaisvaltainen tietopaketti tapahtuman järjestämisestä. Löysin teorian ja toiminnan kautta tekijöitä, jotka rakentavat sisäisestä markkinoinnista tehokkaampaa. Lisäksi työ kuvaa vaihe vaiheelta sitä, mitkä tapahtumamarkkinoinnin elementit ja prosessit ovat rakentamassa yrityksen sisäistä markkinointia.