Liiketoimintastrategioiden etsiminen yrityksen kehittämiseksi : case: Kynsi- ja kauneusstudio Glamour Look
Haimi, Ekaterina (2010)
Haimi, Ekaterina
Lahden ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112916084
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112916084
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihealueena oli liiketoiminnan strategian kartoitus ja analyysi. Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli keinojen etsiminen Kynsi- ja kauneusstudio Glamour Look – yrityksen kehittämiseksi.
Tässä työssä on käytetty kahta erilaista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksien tavoitteena oli tutkia asiakkaiden tuote- ja palvelutoivomuksia sekä kartoittaa ja analysoida toimintaympäristöä. Asiakkaiden tuote- ja palvelutoivomuksia selvitettiin kvantitatiivisen tutkimuksenmenetelmällä ja kilpailijoiden tilannetta markkinoilla selvitettiin kvalitatiivisen tutkimuksenmenetelmän avulla. Asiakkaiden toivomuksiin kuului parturi – kampaamo-, kosmetologi-, kestopigmentointi- sekä meikkauspalvelujen saaminen yrityksestä. Kilpailijananalyysi tehtiin kvalitatiivisen tutkimuksen menetelmän avulla. Kilpailijaanalyysissä selvitettiin kilpailijoiden toiminnan hyviä ja heikkoja puolia, yhteenvetona laadittiin SWOT – analyysi.
Tehtyjen analyysien perusteella valittiin tälle yritykselle parhaiten sopivia tuote- ja hintastrategioita sekä asiakashankinnan keinoja.
Laadittiin yrityksen laajentamisen ja kehittämisen toimintasuunnitelma joka sisältää kustannusarvion.
Tässä työssä on käytetty kahta erilaista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksien tavoitteena oli tutkia asiakkaiden tuote- ja palvelutoivomuksia sekä kartoittaa ja analysoida toimintaympäristöä. Asiakkaiden tuote- ja palvelutoivomuksia selvitettiin kvantitatiivisen tutkimuksenmenetelmällä ja kilpailijoiden tilannetta markkinoilla selvitettiin kvalitatiivisen tutkimuksenmenetelmän avulla. Asiakkaiden toivomuksiin kuului parturi – kampaamo-, kosmetologi-, kestopigmentointi- sekä meikkauspalvelujen saaminen yrityksestä. Kilpailijananalyysi tehtiin kvalitatiivisen tutkimuksen menetelmän avulla. Kilpailijaanalyysissä selvitettiin kilpailijoiden toiminnan hyviä ja heikkoja puolia, yhteenvetona laadittiin SWOT – analyysi.
Tehtyjen analyysien perusteella valittiin tälle yritykselle parhaiten sopivia tuote- ja hintastrategioita sekä asiakashankinnan keinoja.
Laadittiin yrityksen laajentamisen ja kehittämisen toimintasuunnitelma joka sisältää kustannusarvion.