Tetris-verkkopelin toteutus Javalla
Aarnio, Mikko (2010)
Aarnio, Mikko
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2010
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112615894
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112615894
Tiivistelmä
Tämä insinöörityö käsittelee Tetrikseen pohjautuvan verkkopelin toteuttamista Java-ohjelmointikielellä. Työ tulee käsittelemään MVC-mallin mukaista hierarkian rakentamista, yhteyden hallitsemista Socket-TCP-rajapinnalla ja todennäköisten ongelmatilanteiden ratkaisemista. Työ opastaa graafisten työkalujen käyttämisessä ja näppäinten kuuntelun toteuttamisessa, käyttäen koodiesimerkkejä. Työssä tutustutaan ikkunoiden sekä painikkeiden tekoon Swing-komponenteilla sekä opetetaan käyttämään ActionListener- sekä KeyListener-kuuntelijoita syötteiden lukemiseen. Työ perehdyttää myös käyttämään Graphics2D-työkalua ja sisältää myös hyödyllisiä vinkkejä samankaltaisten pelien tekemiseen.