RevitaBrow ja Hair by RevitaLash -tuotteiden lanseeraus Suomessa
Fischer, Marjo; Hedman, Lumikki (2010)
Lataukset:
Fischer, Marjo
Hedman, Lumikki
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112315246
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112315246
Tiivistelmä
Kauneudenhoitoon ja kosmetiikkaan pätevät samat lainalaisuudet kuin muotiin yleensä. Yksi kerrallaan joku onnistuu nousemaan ilmiöksi ylitse muiden. Aikansa omia ilmiöitä ovat olleet mm. rakennekynnet, hiustenpidennykset, permanentit, lävistykset ja tatuoinnit. Tällä hetkellä yksittäisenä suurimpana ilmiönä ovat ripset kaikissa muodoissaan ja variaatioissaan.
RevitaLash on Yhdysvalloissa vuonna 2007 kotihoitotuotteeksi kehitetty hoitava kosmeettinen tuote, joka pidentää, tuuhentaa ja vahvistaa silmäripsiä. Suomeen tuotteet toi Fenix Beauty vuonna 2009. Fenix Beauty on pieni espoolainen maahantuontiyritys, joka toistaiseksi toimii vain RevitaLash-tuotteiden jakelijana Suomessa.
RevitaLashillä saatujen tulosten myötä karvojen kasvuun vaikuttavan raaka-aineen käyttöä päätettiin laajentaa myös hiuksille ja kulmakarvoille kehiteltäviin tuotteisiin. Hiuksille tarkoitettu Hair by RevitaLash syntyi 2009 ja kulmakarvoille suunniteltu RevitaBrow lanseerattiin Yhdysvaltain markkinoille 2010.
Toiminnallisen opinnäytetyömme tavoitteena oli järjestää lanseeraustapahtuma, jolla RevitaLash -tuoteperheen uutuustuotteet RevitaBrow ja Hair by RevitaLash esiteltiin Suomen markkinoille. Lanseeraustilaisuudellamme halusimme herättää paitsi median ja sitä kautta kuluttajien, myös jälleenmyyjien kiinnostuksen tuotteitamme kohtaan. Lanseeraustapahtumanamme järjestimme amerikkalaishenkisen cocktail-tilaisuuden maahantuomiemme tuotteiden valmis-
tusmaan mukaan.
Vaikka lanseeraustapahtumamme virallinen tarkoitus oli RevitaLash –tuoteperheen uutuustuotteiden RevitaBrown ja Hair by RevitaLashin lanseeraaminen, käytimme järjestämäämme tilaisuutta hyväksi myös jo aiemmin lanseeratun tuotteen markkinoimiseen. Toimme tilaisuu dessamme tarkoituksella voimakkaasti esille myös jo lähes vuoden markkinoilla ollutta alku peräistä RevitaLash ripsienhoitotuotetta. RevitaLash –tuotteen lanseeraaminen vuotta aiemmin toteutettiin hyvin erilaisella tavalla, eikä luksustuotteen esiinmarssi kuluttajapainotteisella markkinoinnilla tuottanut toivottua tulosta. Käytimme nyt järjestettyä ammattilaisille suunnattua suljettua tilaisuutta RevitaLashin perusteelliseen uudelleen esittelemiseen sekä lehdistölle että jälleenmyyjille. Tilaisuutemme toimi myös uudehkon maahantuontiyrityksemme esittäytymisenä ja henkilöitymisenä kutsuvieraille.
Haastetta tuotteiden onnistuneeseen lanseeraukseen toi tuotteiden erikoisuus ja sitä seurannut uskottavuusongelma. Tuotteilla ei ollut entuudestaan juurikaan nimeä Suomessa, joten tunnettuuden puute vaikeutti uutuuksien markkinoille tuloa entisestään. Tuotteiden luokittelu luksuskosmetiikaksi, pitkä käyttöaika ennen näkyvien tulosten saavuttamista sekä tuotteiden korkea hinta vaikeuttivat niin ikään tuoteidean myymistä erityisesti kuluttajille. Myös tapahtuman järjestäjien markkinoinnillinen kokemattomuus aiheutti paineensa tapahtuman onnistumiseen.
RevitaLash on Yhdysvalloissa vuonna 2007 kotihoitotuotteeksi kehitetty hoitava kosmeettinen tuote, joka pidentää, tuuhentaa ja vahvistaa silmäripsiä. Suomeen tuotteet toi Fenix Beauty vuonna 2009. Fenix Beauty on pieni espoolainen maahantuontiyritys, joka toistaiseksi toimii vain RevitaLash-tuotteiden jakelijana Suomessa.
RevitaLashillä saatujen tulosten myötä karvojen kasvuun vaikuttavan raaka-aineen käyttöä päätettiin laajentaa myös hiuksille ja kulmakarvoille kehiteltäviin tuotteisiin. Hiuksille tarkoitettu Hair by RevitaLash syntyi 2009 ja kulmakarvoille suunniteltu RevitaBrow lanseerattiin Yhdysvaltain markkinoille 2010.
Toiminnallisen opinnäytetyömme tavoitteena oli järjestää lanseeraustapahtuma, jolla RevitaLash -tuoteperheen uutuustuotteet RevitaBrow ja Hair by RevitaLash esiteltiin Suomen markkinoille. Lanseeraustilaisuudellamme halusimme herättää paitsi median ja sitä kautta kuluttajien, myös jälleenmyyjien kiinnostuksen tuotteitamme kohtaan. Lanseeraustapahtumanamme järjestimme amerikkalaishenkisen cocktail-tilaisuuden maahantuomiemme tuotteiden valmis-
tusmaan mukaan.
Vaikka lanseeraustapahtumamme virallinen tarkoitus oli RevitaLash –tuoteperheen uutuustuotteiden RevitaBrown ja Hair by RevitaLashin lanseeraaminen, käytimme järjestämäämme tilaisuutta hyväksi myös jo aiemmin lanseeratun tuotteen markkinoimiseen. Toimme tilaisuu dessamme tarkoituksella voimakkaasti esille myös jo lähes vuoden markkinoilla ollutta alku peräistä RevitaLash ripsienhoitotuotetta. RevitaLash –tuotteen lanseeraaminen vuotta aiemmin toteutettiin hyvin erilaisella tavalla, eikä luksustuotteen esiinmarssi kuluttajapainotteisella markkinoinnilla tuottanut toivottua tulosta. Käytimme nyt järjestettyä ammattilaisille suunnattua suljettua tilaisuutta RevitaLashin perusteelliseen uudelleen esittelemiseen sekä lehdistölle että jälleenmyyjille. Tilaisuutemme toimi myös uudehkon maahantuontiyrityksemme esittäytymisenä ja henkilöitymisenä kutsuvieraille.
Haastetta tuotteiden onnistuneeseen lanseeraukseen toi tuotteiden erikoisuus ja sitä seurannut uskottavuusongelma. Tuotteilla ei ollut entuudestaan juurikaan nimeä Suomessa, joten tunnettuuden puute vaikeutti uutuuksien markkinoille tuloa entisestään. Tuotteiden luokittelu luksuskosmetiikaksi, pitkä käyttöaika ennen näkyvien tulosten saavuttamista sekä tuotteiden korkea hinta vaikeuttivat niin ikään tuoteidean myymistä erityisesti kuluttajille. Myös tapahtuman järjestäjien markkinoinnillinen kokemattomuus aiheutti paineensa tapahtuman onnistumiseen.