Transkriptioiden käyttäminen rumpujen soiton opiskelussa
Väyrynen, Raimo (2010)
Väyrynen, Raimo
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010092813266
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010092813266
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkastellaan rumpujen soiton opiskelua käytännönläheisesti transkriptioita
käyttäen. Aluksi esitellään lyhyesti rumpujen soiton historiaa ja perussoittotekniikoita sekä
improvisaatioita.
Rumpujen soiton oppimista ja ohjausta käsitellään sekä kognitiivisen että kokemuksellisen
oppimisen paradigmasta käsin ja tullaan siihen johtopäätökseen, että molemmat lähestymistavat
ovat luontevia ja perusteltuja rumpujen soiton oppimisessa ja opettamisessa.
Työssä kuvataan tekijän rumpujen soiton opetusta käyttäen lähtökohtana Engeströmin täydellisen
oppimisprosessin mallia.
Opinnäytetyön lopussa kirjoittaja arvioi omaa opetustyötään tukeutuen mm.
opiskelijapalautteisiin.
käyttäen. Aluksi esitellään lyhyesti rumpujen soiton historiaa ja perussoittotekniikoita sekä
improvisaatioita.
Rumpujen soiton oppimista ja ohjausta käsitellään sekä kognitiivisen että kokemuksellisen
oppimisen paradigmasta käsin ja tullaan siihen johtopäätökseen, että molemmat lähestymistavat
ovat luontevia ja perusteltuja rumpujen soiton oppimisessa ja opettamisessa.
Työssä kuvataan tekijän rumpujen soiton opetusta käyttäen lähtökohtana Engeströmin täydellisen
oppimisprosessin mallia.
Opinnäytetyön lopussa kirjoittaja arvioi omaa opetustyötään tukeutuen mm.
opiskelijapalautteisiin.