Counterfeit Products in International Business
Cucinotta, Antonio (2010)
Cucinotta, Antonio
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052510476
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052510476
Tiivistelmä
Tutkimus selvittää tuoteväärennöksien merkitystä kansaivälisillä markkinoilla. Tuoteväärennösten levinneisyydestä on tullut globaali ilmiö ja tuotteiden väärentäminen on kasvanut merkittävästi. Jokainen tuote on tätä nykyään altis väärennöksille ja se luo kaikki tuotteet riskin alaisiksi. Tutkimus alkaa immateriaalioikeuksista ja jatkuu tutkimaan yksityiskohtaisemmin tuoteväärennöksiä. Lopputyö pyrkii selittämään minkälaisia vaikeuksia ihmisille ja yrityksille koituu tuoteväärennöksistä. Empiirisessä osuudessa valitsin tutkimusmenetelmäksi kvalitatiivisen tutkimustavan, tarkemmin teemahaastattelun. Tutkimukseeni keräsin vastauksia erilaisilta henkilöiltä ja yhdeltä yritykseltä, heillä kaikilla oli erilainen tausta ja he olivat eri ikäisiä. Saamistani tuloksista huomasin, kuinka tuoteväärennökset vaikuttavat jo Suomeen ja, että kasvua on tapahtunut paljon nopeasti. Tuoteväärennökset voivat tuottaa useita onglmia tulevaisuudessa.