Communicating sustainability to the Finnish construction companies : case Hilti Finland
Nurmi, Elina (2023)
Katso/ Avaa
Sisältö avataan julkiseksi: 08.02.2025
Pro gradu -tutkielma
Nurmi, Elina
2023
School of Business and Management, Kauppatieteet
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301316661
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301316661
Tiivistelmä
As our society is transforming to be a more sustainable one, by organizations implementing sustainable business models and offering sustainable products and services, there is an increasing need to study how these products and services are communicated and purchased. Research lacks proper understanding of how sustainability needs to be managed and communicated on the B2B market. The focus of sustainability studies has previously been on the B2C market, but how B2B market perceives sustainability and creates sustainable value should be focused on more. Currently sustainability is communicated based on what the suppliers can offer, but instead the customers should be listened to, and communication should be based on their expectations and wishes. This was studied in the paper at hand, and findings came through qualitative interviews with Hilti Finland’s customers. Four semi-structured interviews were held, and the data was analysed via mix of thematic and content analysis. Findings elaborated existing literature in that customers have very varied preferences in how they create sustainable value, how they want to receive sustainable communication and how they consider sustainability in their purchase decisions. This reveals that organizations cannot rely on generalized sustainability communication to assure their customers. The research aids the commissioning company Hilti and other construction companies to better communicate sustainability to their customers. Yhteiskuntamme muuttuessa kestävämmäksi, kun organisaatiot toteuttavat kestäviä liiketoimintamalleja ja tarjoavat kestäviä tuotteita ja palveluita, on tarve tutkia yhä enemmän miten näistä tuotteista ja palveluista kommunikoidaan sekä miten niitä ostetaan. Tutkimuksesta puuttuu kunnollinen ymmärrys siitä, kuinka kestävää kehitystä pitää hallita ja kommunikoida B2B-markkinoilla. Vastuullisuustutkimusten painopiste on aiemmin ollut B2C-markkinoilla, mutta siihen, miten B2B-markkinat kokevat kestävän kehityksen ja luovat kestävää arvoa, tulisi keskittyä enemmän. Tällä hetkellä vastuullisuudesta kommunikoidaan sen mukaan, mitä tavarantoimittajat voivat tarjota, mutta sen sijaan asiakkaita tulee kuunnella ja viestinnän tulee perustua heidän odotuksiinsa ja toiveisiinsa. Tätä tutkittiin käsillä olevassa tutkimuksessa, ja havainnot tulivat Hilti Suomen asiakkaiden laadullisista haastatteluista. Puolistrukturoituja haastatteluja järjestettiin neljä, ja aineisto analysoitiin teema- ja sisältöanalyysin yhdistelmällä. Löydökset vahvistivat olemassa olevaa kirjallisuutta siinä mielessä, että asiakkailla on hyvin erilaisia mieltymyksiä siitä, miten he luovat kestävää arvoa, miten he haluavat vastaanottaa kestävää viestintää ja miten he ajattelevat kestävyyttä ostopäätöksissään. Tämä paljastaa, että organisaatiot eivät voi luottaa yleiseen kestävän kehityksen viestintään asiakkaidensa vakuuttamiseksi. Tutkimuksen tavoitteena on avata aihetta muiden akatemioiden sisällä täydentävää tutkimusta varten ja että aihetta tutkittaisiin laajemmassa mittakaavassa.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Software Sustainability by Design
Oyedeji, Shola
Acta Universitatis Lappeenrantaensis (Lappeenranta-Lahti University of Technology LUT, 05.12.2019)In our current world, software impacts almost everything; it connects people and forms the cornerstone for the economy, as such, has an impact on sustainability and the emerging sustainable development goals (SDGs). ... -
Vastuullisuusteemojen vaikutus elintarvikealan toimittajavalinnassa
Lindholm, Teemu (2021)Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on tutkia vastuullisuusteemojen vaikutusta elintarvikealan toimittajavalintaan. Tarkoituksena on selvittää, miten vastuullisuuden dimensiot ovat sidoksissa toimittajavalinnan ... -
Promoting sustainable development as a packaging manufacturer in the EU and the US regulatory environments
Pasonen, Jarno (2023)The global packaging industry is facing a phase of transformation. The amount of packaging waste should be reduced, as a significant part of, for example, the plastic waste in the seas originates from packaging, but many ...