Yhteiset mobiilipalvelut : Esiselvitys
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL
2022
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301193915
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301193915
Tiivistelmä
Yhteiset mobiilipalvelut -esiselvityksen tavoitteena on ollut täsmentää mobiilien sote-palvelujen kehittämisen tavoitteita ottaen huomioon olemassa olevat sähköiset palvelut. Dokumentissa tarkastellaan tavoitetilan ekosysteemin kehittämisen ja työnjaon ratkaisumalleja (alueellinen, kansallinen, paikallinen, markkinaehtoinen). Lisäksi esitetään toimenpide-edotuksia etenemiseen.
Keskeiset havainnot ja toimenpide-ehdotukset: Valtakunnallinen aika-, paikka- ja laiteriippumaton sähköisten palvelujen ja toimijoiden ekosysteemi sisältää useita mobiilikäyttöisiä ratkaisuja. Sähköisten sote-palvelujen tarjonnassa tulee ottaa huomioon yleiset, segmentoidut ja personoidut näkökulmat kansalaisten erilaisissa palvelutarpeissa. Sosiaali- ja terveydenhuollon sähköisiä palveluja kehitetään kokonaisvaltaisesti. Kokonaisuuden kehittämisessä hyödynnetään kansallisia sekä alueellisia alustoja ja yhteisiä rajapintoja. Asiakas- ja asiointikokemusta, palveluiden löydettävyyttä ja asioinnin sujuvuutta parannetaan.
Esiselvitys on toteutettu Kestävän kasvun ohjelmassa (RRP-hanke). Tulokset perustuvat sidosryhmien haastatteluihin ja aiheeseen liittyviin taustamateriaaleihin. Toimenpide-ehdotuksia kohdistuu useisiin toimeenpanokanaviin.
Keskeiset havainnot ja toimenpide-ehdotukset: Valtakunnallinen aika-, paikka- ja laiteriippumaton sähköisten palvelujen ja toimijoiden ekosysteemi sisältää useita mobiilikäyttöisiä ratkaisuja. Sähköisten sote-palvelujen tarjonnassa tulee ottaa huomioon yleiset, segmentoidut ja personoidut näkökulmat kansalaisten erilaisissa palvelutarpeissa. Sosiaali- ja terveydenhuollon sähköisiä palveluja kehitetään kokonaisvaltaisesti. Kokonaisuuden kehittämisessä hyödynnetään kansallisia sekä alueellisia alustoja ja yhteisiä rajapintoja. Asiakas- ja asiointikokemusta, palveluiden löydettävyyttä ja asioinnin sujuvuutta parannetaan.
Esiselvitys on toteutettu Kestävän kasvun ohjelmassa (RRP-hanke). Tulokset perustuvat sidosryhmien haastatteluihin ja aiheeseen liittyviin taustamateriaaleihin. Toimenpide-ehdotuksia kohdistuu useisiin toimeenpanokanaviin.
Kokoelmat
- Esitykset [84]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Sosiaali- ja terveysalan tilastollinen vuosikirja 2012 - Statistisk årsbok om social- och hälsovården 2012 - Statistical Yearbook on Social Welfare and Health Care 2012
Suomen virallinen tilasto (SVT): SVT_SOSTERIVK_Sosiaaliturva : 2012 (THL, 2013)Sosiaali- ja terveysalan tilastollinen vuosikirja sisältää keskeisiä tilastotietoja hyvinvoinnista ja terveydestä sekä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmästä. Tiedot esitetään aikasarjoina. Vuosikirja on käsikirja, joka ... -
Palvelusetelit sosiaalipalveluissa
Raportti : 2012_053 (THL, 2012) -
Tieto- ja viestintäteknologian käyttö sosiaalihuollossa vuonna 2014
Kärki, Jarmo; Ryhänen, Miia
Raportti : 2015_020 (THL, 2015)Tässä raportissa kuvataan tieto- ja viestintäteknologian käyttöä sosiaalihuollon julkisessa ja yksityisessä palvelutuotannossa vuonna 2014. Sosiaalihuollon ammattilaisten käytössä olevien sähköisten tiedonhallintaratkaisujen ...